• turia

När började era bebisar ha pyjamas?

mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
    Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag

• Svar på tråden När började era bebisar ha pyjamas?
  • Elka

Så fort vi kom hem fån BB och kunde började använda våra egna inköpta kläder.

• kaffebönans

För mina barn hemma hos mig iaf så har det fungerat totalt super utan pyjamas från dag 1 upp tills nu. Jag har faktist aldrig fattat mig på det där med pyjamas, det ända jag tänker på är varmt och klibbigt och kanske lite cellskräck

Totalt onödigt alltså, iaf för oss..  Varför använder man en pyjamas igentligen?

• hippiemicka

isabell har haft pyaman sedan bb=)

• Knosan

Då sov hon i bara body och ibland i strumpor.

• Öländskan

Vi har haft pyamas på vår son sen han var nyfödd, dels för att skapa fasta rutiner kring läggningen och markera att nu är det sovdax, och sen är det ju skönt för honom så han inte blir kall när han sparkat av sig.

• Busfröet

Vår son har haft pyjamas hela tiden. Somnar han i bilen/vagnen så får han sova i den body han haft under dagen men annars byter vi om inför natten.

• Kenzie

Vår son har haft pyjamas från början. I somras när det var som varmast fick han sova i en tunn body men annars så har det varit pyjamas varje natt.

• ruffe4

Min tjej sover i bodyn hon är 3 mån eftersom det är så varmt!

• Emmec

Vår dotter hade pyjamas redan på BB. Under sommaren har hon sovit i blöja eller blöja med underbyxor.
    Men nu har hon varit frusen igen på nätterna, så nu är det pyjamas på igen.
    Hon totalvägrar täcke och sparkar av sig det även om man lägger på det efter att hon somnat, då är det skönt att det finns pyjamasar. Föredrar dem framför "vanliga" kläder typ body och byxor för att de har färre sömmar och så, knappar och liknande är anpassat till en sovande bebis. :)

Svar på tråden När började era bebisar ha pyjamas?