När började era bebisar ha pyjamas?
mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag
mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag
Anldeningen att man byter om till natten är väl lite att det inte är såå skönt att sova i jeans och tröja.
Här hemma åker nattkkläderna på vud åtta på kvällen....kan vara bara en body.
Från dag 1.. eller dag 1 hemma i alla fall.
Tyckte inte att det verkar så mysigt att ha samma kläder dygnet runt samt att de kläder hon hade på dagarna var inte lika mjuka.
Dessutom blev det ju en invand rutin redan från början, när det är dags för pyjamas så är det dags att sova för natten..
ca 2-3 månader ca. Innan har detvarit alldeles för varmt nästan varje dag. oftast utan nått (blöja endast) eller med bodyn han haft under dagen (om den vart ren).
Min förstfödde hade nog oftast bara body den första tiden vad jag minns. Och då har man ju samma som på dagen ifall den inte är smutsig. Inte snällt att hålla på att krångla med kläder på den lille mer än nödvändigt.
Nu bor vi i hus och har det kallare, så vi kommer att använda sovpåse (typ grobag) till babyn och den sätter man över body - dvs ingen pyjamas. På vintern byter man till tjockare sovpåse.
Jag har köpt vita extra mjuka bodysar till detta ändamål men kommer INTE att byta i onödan i början.
Innn huvudet är stadigt tycke de flesta spädbarn det är ganska obehagligt med klädombyten. Jag skulle aldrig få för mig att byta rena kläder på bebben bara "för att det ska vara så".
Min dotter har haft pyjamas från början för att redan tidigt ge henne en känsla för att det är skullnad på natt och dag. Pyjamasen har varit en del i nattningsrutinen. Kvällsbad + pyjamas = sova.
Jag skulle själv inte vilja ha samma kläder dygnet runt
Haft det sen hon föddes, förutom när det varit för varmt. Bra rutin, vi badar henne eller ger babymassage på kvällen, sätter på pyjamasen och ammar henne. sen somnar hon inför natten. Tror de känner igen rutinerna.
Isabelle föddes i värsta värmeböljan, så det var för varmt att sova i pyjamas. Trist det där att föda barn när det är så varmt. Hon fick hur mycket söta kläder som helst av släkt och vänner, men det ända hon hann använda innan det blev för litet var kortärmade bodys.
Nu är hon två månader och hon sover i pyjamas!
"jag skulle aldrig vilja ha samma kläder dygnet runt"
Men vad har det med saken att göra liksom?
Jag skulle då aldrig vilja ha PYJAMAS! (eller att min sambo hade det - urk!)
Blöja skulle jag inte vilja ha heller och inte suga tutte...men det är väl skillnad på spädbarn och vuxna trodde jag?
Båda barnen har haft pyjamas sen natt 1 på BB. På sommaren när det varit varmt har de dock sovit i bara blöja.
Satte pyjamas på redan när dom var nyföda för att vissa att nu är det natt.
o sen är det ju annan kvalitet på valiga kläder och pyjamas.