• turia

När började era bebisar ha pyjamas?

mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
    Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag

• Svar på tråden När började era bebisar ha pyjamas?
  • Grus grus

Vi började direkt med pyjamas. Inget illa ment egentligen, men är inte det lite äckligt att inte byta kläder på barnet? Jag vet att de inte blir smutsiga, men ändå? Tänk själv att sova i samma kläder man haft hela dagen. Det är ju skönt att få på sig nattkläderna.

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Tant Green

Jennie81, man kan ju inte jämföra med vad man tycker själv Jag skulle inte vilja ha en napp i munnen när jag sover.

• Elianova

När vi kom hem från BB och tösen var 3 dagar gammal.

• Grus grus

fast ändå, inte byta kläder på barnet? Kanske jag är petig, men i mina öron låter det lite slappt.

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • Skusan

Vi använde pyjamas från det Lova va 24 timmar gammal . Sov en natt på förlossningen innan vi åkte hem på THG, och då hade hon samma kläder som på dagen hon föddes, morgonen efter bytte jag kläder innan vi skulle åka hem, sen dess har vi haft pyjamas.

Bra med kvällsrutiner, men jag förstår hur du menar med att dom sover titt som tätt när dom är så nyfödda, men jag passade på att byta om till pyjamas vid ungeförlig nattningstid direkt, ca runt 19-20 om Lova var vaken då. Skönt sen när barnet får en bättre dygnsrytm att redan ha pyjamasrutin som funkar.

• Samantha

Vår sover i bara blöjan. Själv skulle jag inte stå ut i pyjamas i denna värme så därför sover lilleman utan med.

• mia79

Från början hade mina pyjamas, är nog bra med rutiner direkt.

• Punkster

Hon var nog några månader. När hon var nyfödd avskydde hon att byta kläder så vi ville inte plåga henne i onödan. Räckte gott att byta kläder när de blev äckliga.

Svar på tråden När började era bebisar ha pyjamas?