När började era bebisar ha pyjamas?
mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag
mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag
Vi hade bara body på våra twins i början, dag som natt. Dels var det så himla varmt nu i sommar, så hade de haft mer än så på sig hade de väl fått värmeslag... Sen kändes det onödigt när de var så små. Nu är de 2 månader och nu har de haft pyamas i ett par veckor. Mest för att de vanliga kläderna då är nerspydda på kvällen, och det har blivit lite svalare så då känns det mer ok. Dessutom är de nu lite större och mer "med" så då känns det som en bra idé att få in en kvällsrutin där pyamasen ingår.
Vår son på nio veckor sover i pyjamas och har gjort så ganska länge. I somras när det var som hetast sov han dock bara i blöjor för att inte bli för varm. Tycker som så många andra att det är bra att få lite rutiner på kvällen. Först byta blöja och sedan ta på pyjamas. Han är ju ändå nästan naken när vi byter blöja så det är ju inte direkt störande att byta till pyjamas. Dessutom har vår kille inget täcke utan endast en tunn bomullsfilt och det är lätt hänt att han sparkar av sig den under natten.
Så själva tycker vi att det är toppen med pyjamas!
men han sover ju ändå lite titt som tätt, som nu har han somnat o då bär jag bara upp han o tar av brallorna, så får han sova i bodyn som han haft under dagen, varför krångla till det redan?
han har iaf inte nåt kläm på dag o natt.,
men han lär ju börja förknippa sovrummet med natt så småningom.
Vid 3-4 mån kanske jag tar på pyjamasen..
Ida hade pyjamas från första början dock inte när den var varmt.
ja jag hade då inte pya, en vanlig body som de haft på sig under dan fick tjänstgöra som nattkläder å
Från det vi kom hem på BB så hade sonen pyjamas, visst det var inte alla dagar han kom ur den i början.
Nu i sommar har han antingen sovit i blöja eller kortärmad body.. Lite riskabelt när man har en ung man som pillar på blöjorna, har inte varit så sugen på sjöslag i sängen
Adrian har haft pyamas sen han föddes. Naturligtvis anpassat efter klimat.
Nu är han 15 månader å tar själv fram sin pyamas när det är läggdags.
jag skulle inte vilja att han sover i samma kläder som han har annars... det känns inte rätt för mej. Skulle inte själv kunna tänka mej att göra det å då vil jag inte helelr vänja honom vid det! .-)
men jag e då inte ett dugg orolig att sonen när han e 15år sover i sina vardagskläder..
Jag har tänkt ha pyjamas på min bebis på natten, och dagkläder på dagen, känns bättre att dela upp det så man skiljer på dag och natt. Det blir nog en slags rutin, när pyjamasen åker på är det snart dags att sova! Vi andra tar ju av oss dagkläderna när vi ska sova, jag tycker det ska vara samma för bebisen.
Vi har haft pyjamas från dag 1 på båda våra tjejer. På dagen har de sovit i vagnen i sina kläder och på natten i sina sängar med pyjamas