• turia

När började era bebisar ha pyjamas?

mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
    Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag

• Svar på tråden När började era bebisar ha pyjamas?
  • SweetStarAngel

Pyjamas eller "sovbody" i princip från början för båda sötnosarna

• Dalkulla74

Martin har haft pyjamas från det att han föddes. Som snuttan67 säger, det är bra att föra in rutiner så att de förknippar pyjamasen med natt och sova. Sen vad pyjamasen består av är en annan 5a, det kan ju vara bara ett par kortbyxor som håller blöjan på plats när det är varmt eller en heldräkt då det är kyligare .

• Luffarmor

Pyamas på redan då vi kom hem fårn sjukhuset till natten för att ge natt känsla

Stolt mamma till Rasmus
  • Hädvigg

Så fort vi kom hem. Vår son bajsade och spydde ymnigt under sina första levnadsveckor, så vi bytte hur som helst kläder väldigt ofta på honom

• MaggieMay

Min lilla tjej har haft pjamas varje natt. Eftersom hon sparkar av sin lilla filt så är det skönt at veta att hon inte fryser.

• emzemz

Började med pyjamas när vi kom hem från BB. Som så många andra skrivit, en bra kvällsrutin så de vet att nu är de natt, men det behöver man ju inte börja med direkt om man inte känner för det, då sover de ju ändå lite hursom helst. Men när man ska börja med nattning kan det vara bra att börja med pyjamas. Säger nu inte att man Måste! men ja..

• snuttan2

hafft pyamas ända sedan bb tiden kändes naturligt och ett sätt för lillkillen att komma in i rutinerna(hmm om det ändå lyckades ) vi fick använda "privata" kläder på BB så det var inget problem.
    Sen när det har varit jätte varm har han haft kortbyxor på sig, bara så han inte öppnar blöjan i sömnen...

• Lalalong

Klara har haft pyjamas sen dag 1... utom då det var som varmast i somras. Då var det bara blöjan som gäller.
    Jag sover själv naken och det hade ju egentligen inte gjort något om Klara sov i bara blöjan året om.... men hon sparkar av täcket så fort man lägger på det så skulle hon ligga i bara blöja skulle det nog bli lite kallt på natten.

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • Tintan

Vi har alltid gjort det till en nattnings process detta med pyjamas...skönt att markera att det är kväll...

Martina har 2 pyren i magen
  • Nadjis

Pyjamas fick Noel på bb. tycker det verkar så gott att sova i.

Svar på tråden När började era bebisar ha pyjamas?