När började era bebisar ha pyjamas?
mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag
mitt pyre på 6 v har samma stass dag o natt, byter kläder först då jag blir less eller han spytt ner sig..De är väldigt renliga när de är små hehe
Har inga planer på att börja med pyjamas än på ett tag
jag har haft pyjamas på mina barn från dag ett. det blir en liten nattningsrutin också att man byter ill pyjamas. då vet dem att nu e det läggdags liksom. jag skulle inte drömma om att lägga mina barn i samma kläder dem haft under dan.
Sonen har också haft pyamas nästan från början...
nicolas hade pyjamas från början..
Oj vad tidigt folk börjar med pyjamas.
Men jag är inne på din linje, TS.. Min dotter sov i body eller bara blöja (när det var som varmast) första månaderna. Minns inte när vi började med pyjamas, men hon var säkert 3-4-5 månader..
Alltså jag menade inget negativt med "Oj vad tidigt.."
Pyjamans från första början på sonen. Även om han inte visste att det var natt när den kom på, så tror jag att det är en bra rutin att köra från början så att dde liksom inte vet nåt annat. Pyjamas = sova, typ.
Vi har oxå kört med pyjamas från början av samma anledning som Sanna116 - för att de ska känna pyjamas= sova.
AgainstMe: Det är ok För OSS har det passat att göra skillnad på natt och dag på en gång. Det har resulterat i att våra barn har sovit hela nätterna sedan de var mycket små (vet ju inte om det bara är det men det kändes så).. Vi fick in ordentliga nattrutiner från att de var 7 resp 8 veckor vilket jag tycker är en lyx för hela familjen. På sommaren har de sovit i "sov-trosor" eller kortärmad pyjamas/body men vi har alltid "bytt om" inför natten
kört med pyjamas från dag 1 som et tecken- natti natti..Nu under sommaren har hon dock sovit i blöja...
Började med pyjamas för att redan när de var små "markera" när det är dags för nattsova. Körde samma rutiner också, bad, pyjamas etc..det är viktigt...