• Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden
  • längtarefterbarn

Amanda
    Nej, som sagt, de åkte ju från Sundsvall. Kanske inte nån som tycker det är lönt med så pass "kort" resa.

• Jossanundercover

Hittade några bussbolag som kör med övernattning då jag googlade på bussresa+övernattning+ullared..Tyvärr går dessa resor bara från norra Sverige..
    MEN det blir ju lika billigt att dra ihop fyra tjejer i en bil och sedan dela på boendet där nere som då går på ca. 100-150 kronor per person..Har man en kombi och packar SMART så får man ju plats..Annars finns ju alltid småkärror eller skidboxar att hyra relativt billigt..
    Funderar på att åka ner en gång till innan jul, eftersom det är svårt att hinna med allt under de 6 timmar som våran buss stannar där..

Är det förresten någon som vet om det finns bussar..från tex. Stockholm som man kan åka med en väg bara?? Kollade Swebuss men dom kör inte i närheten av Ullared ens..Isåfall kan man ju snickra ihop en egen bussresa med övernattning..

• mrs holiday

Vi ordnade med buss från ett bussbolag, det var alltså ingen av oss som hade busskörkort och det var en "riktig" chaffis som körde.

För oss hade det aldrig funkat att åka fyra st i en bil, vi hade handlat alldeles för mycket för att få plats med det i bilen, oavsett kombi, takbox osv...

Jag har åkt bil förut över dagen från mina föräldrar som bor i södra sverige. Som mest har vi varit tre st (jag, mamma och en kompis)som åkt över dagen och handlat och det har varit med nöd och näppe vi kom hem i bilen då. Och då hade vi inget annat bagage med oss (som om man tänker övernatta).

Ett alternativ om man inte får in allt i bilen är förstås att skicka hem det från Ullared, de har ju hemskickningsservice där, men det är ju inte så billigt. Men en nödlösning om man måste!

• stinamaria

coca cola light: åh, den verkar ju jättebra. har apoteket nu och den är ju inte jättebra direkt :-P Ska till ullared i morgon så jag kanske köper en då om pengarna räcker. Min son är ju redan 6 månader och jag har klarat mig på apotekets till nu så jag lär väl göra de ett tag till :-P

• UllllaBelllla

Hej hej!!

Ska till Ullared på onsdag med min lilla 4-månaders!!
    Undrar om dom har bra med skötrum och ställen man kan sitta å amma på??

• stinamaria

Skötrum finns väl något vid toaletterna. Amma kan du göra på bänkar som står lite här och där eller på något av dom två fiken som finns där inne. I värsta fall får du väl bara sätta dig ngnstans, på nån kant eller liknande.

• Amanda

mrs holiday:
    Åhh så man kan hyra buss med chaufför alltså, va smart!
    Finns det olika storlekar på bussar eller måste man vara typ 50 personer?
    Vad kostade det på ett ungefär per person med buss och övernattning?

• Ida1979

Hallå allihopa!

Jag ska ner till Gekås den 25-26/10! Perfekt, 2 dagars shopping precis runt löning! Men det är väl lika mycket folk där ändå??

Jag är "på jakt" efter en barn resesäng, är det någon som har sett det när ni varit där??

UllllaBellla: När jag var där för ett år sedan med min då 4 månaders satt jag i de 2 olika fiken på långbänken, med vagenen lite diskret före o ammade. Inte lika kul att lill tjejen kolla på allt runt omkring o visade upp mammas behag....

• stinamaria

Ida1979: Vi har resesängen från ullared. Minns inte vad den kostade men det var väl 2-300 kr. Tycker den funkar jättebra

• izza29

har de kundvagn med bilbarnstol på för de små. eller måste man släpa både vagn o barnvagn?

Svar på tråden nya ullared/gekås-tråden