Tack Cinzano....jo, jag kan vara helt ärlig med mig själv VARFÖR jag tar mina Citodon.
Jag har värk.....och har gått väldigt många år utan medicin....vilket har gjort att jag har fått värre och värre värk. Man skäms för att man på utsidan ser så frisk och pigg ut (de ser ju inte de dagar man ligger hemma och kvider) så man försöker för andra att hålla skenet uppe - orkar liksom inte ta diskussionen och få misstankar om att man är "inbillningssjuk" .
Jag fick Citodon första gången jag hade bältros. Otroliga smärtor och var tvungen att ta ganska mycket. Gillade INTE effekten......Snurrig och flummig och efter det ville jag knappt ta alvedon för jag gillar inte att känna overklighetskänslan.
En kompis till mig som jag jobbade ihop med gick på nästan ett rör alvedon i veckan hur länge som helst. Såg ju att det inte var ok....min syster har bland annat missbrukat citodon och var jättedålig ett tag.
Sen gjorde jag illa benet för ett par år sen....fick Citodon och Voltaren...Smärtorna i benet är dock kvar...jag har nån inlammation där och min läkare säger att det inte finns nåt att göra åt det....NÄHÄ.....men så har jag tagit citodon mot min ledvärk då och då..yttersta nödfall - kanske en var tredje månad.....en tablett fick mig att slippa känna konstant värk, inga biverkningar (magont etc) och jag mådde bra- jag kunde fungera en hel dag...kände mig normal och orkade skratta, hänga med kompisar, smärtan var förstås kvar - men inte så stort att jag blev hindrad av den i vardagen. Innan jag tog medicinen och när jag hade som mest smärta så kunde jag inte ens tänka...fattade inte vad folk sa. Det var som en blokering i hjärnan...jag hörde vad de sa men kunde inte få ihop det. Vilket slutade med att jag grät för att jag kände mig värdelös och trög. Inte mig själv - för jag var ju alltid en sån kvick och smart tjej. Tappade ord och jättejobbigt att ta in saker. Från förr när jag var runt 20 och kunde läsa en text en gång och mindes den....riktigt verbal och älskade att använda synonymer.
Nån skrev nånstans eller sa att det är bra att låta kroppen vila lite ibland helt från smärta. Det höll min läkare med om. Han tyckte också att medicin är faktiskt bra för kroppen och ibland MÅSTE man äta medicin för att kroppen ska hinna ta hand om "problemet".
Nu äter jag max 2 på en dag. Ibland tar jag ett par dagar i rad (beroende på hur mycket jag vill göra i vardagen och hur jag sovit, ätit eller mått bra i övrigt). Men så håller jag upp ENBART för att jag inte vill hamna i missbruk. Skulle det vara ok skulle jag förstås ta en varje dag för att helt vara funktionell. Men då vet jag att tar jag en en längre tid så blir det två...sen blir det tre....osv.
Så nu tar jag uppehåll tills jag känner att en ger mig effekt. Två om det är riktigt jävligt och psyket inte pallar att jag har värk.
Jag gillar INTE flumkänslan och när man blir slö i kroppen....men jag gillar att känna mig normal !