Pandas hangarounds
Här kan alla mina fans skriva en rad eller tre
Nu går vi hem till grannarna (Knattis och Cuppe) och förtär alkohol
Skål och trevlig kväll alla goa frumtimmer .
26. Första gången jag skulle ut och åka båt med maken i skärgården i Västervik fick jag agera hopp-i-land-kalle när vi kom till en trevlig liten ö. Det var första och sista gången - efter den gången fick jag styra båten istället! Bräckt vatten är ganska klart och jag fick sitta i fören och kika hur grunt det verkade. När det var grunt nog skulle jag hoppa i med tamparna (ja ni vet de där snörena som man knyter fast båten med nånstans passande - typ i ett träd eller så) och sen hålla in båten till land tills Mattias kom och förtöjde. Sagt och gjort! Satte mig och kollade. -Jag vet inte riktigt om vi är tillräckligt nära, hojtade jag. -Bottnar du eller inte, hojtade maken varpå jag hoppade i - bara för att upptäcka att jag inte bottnade alls. Där hängde jag i fören och sprattlade. -Hjäälp, jag når inte botten! -Släpp båten då, sa maken. Och där slog det slint i Vickis huvud!! -Nej det kan jag inte - då driver du iväg! (öööh??) Det låg flera båtar förtöjda i närheten runtomkring, och de hader säkerligen kungligt roligt åt mig som hängde där i värsta Segelsällskapsresan-anda!!
Iaf så medans maken stod och argumenterade med mig (som fortfarande vägrade släppa båten
) drev vi in mot land - och plötsligt bottnade jag... Sen dess utsåg maken sig till hoppilandkalle och jag fick styra.
27. Jag grät så tårarna sprutade när "Bimbo" dog i "Tre kronor"
28. När jag var liten - riktigt liten, så liten att jag inte kommer ihåg det tack och lov - åt jag ketchup på allt - t o m I(!!!) ärtsoppa!
29. Jag och min kompis Linda blandade en fin drink hemma en gång när mamma och pappa inte var hemma - lite av allt som fanns i flaskform i kylskåpet, mammas hemmagjorda jordgubbssaft och som extra piff - strössel! Det blev - odrickbart! Mamma fattade aldrig varför jag inte kunde dricka hennes hemmagjorda saft efter det...
30. Jag har sjungit Målle Lindberglåtar ihop med bl a mammas kusin i en tomm damm på torget i Rörvik vid sisådär kl 3 på natten. Säkerligen poppis bland de som bodde i lägenheterna runtomkring...
Godnatt Panda!
Hoppas ni har trevligt!
*kramar*
Hon drack så mycket alkohol att hon tappade favoriterna!
Favoritluckor är ett dåligt tecken...