• christy

chihuahua hur ofta gå ut?

Hur många rastningar per dag?
    Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?

Nån som har en liten hund som kan svara..
    Tack på förhand!

• Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?
  • maruttan

Christy: Klart du ska skaffa hund! Det är ju det bästa man kan ha!!!

Mina hundar, cockerspanielar, får gå ut på morgonen vid 7 ungefär ( nu pratar jag om när jag jobbar vilket jag inte gör just nu utan är mammaledig) och sen går jag ut en lång promenad när jag kommer hem från jobbet vid 3 och sen 2 ggr till innan läggdags.
    Jag har ingen dagmatte därför att det finns verkligen ingen som vill ta hand om 2 stycken hundar och tro mig jag har frågat ALLA i min närhet och några till

Hunddagis vore kanon men jag tror inte jag kommer att hinna pendla 40 minuter varje morgon, vilket är det närmaste jag har till ett hunddagis OCH lämna på dagis OCH hinna till jobbet i tid.....så det här får funka ett tag till! Och då är jag helt övertygad om att det kommer att funka för dig oxå

Bara för att man är mamma och kvinna så behöver man inte kunna laga mat....
  • Hannah76

Innanman skaffar hund så har manjju all tid i världen att försöka hitta de bästa lösningarna för sig o för den kommande hunden. Det gäller att planera, en hund är inget impulsköp.

• christy

flisan o maruttan,tack för de orden..
    Svårt att inte ta till sig när vissa bara tror att jag skaffar hund för att den e söt,visst är den det,ingen vill väl ha en ful hund.men en hund är en hund.Och jag förstår det!

Ni måste ha det bra som kan promenera me era hundar vid lunch men om jobb tiderna inte passar så får jag väl ha hundvakt,eller ni kanske tycker att det inte heller går,så jag kan därför inte skaffa hund alls!?

• christy

hannah 76-ja,därav jag skrev frågan.Så att jag kan planera hur jag skall göra vid lunch så att det går!
    Jag har tänkt på detta morron o kväll,så tro inte att detta är impuls,velat detta i flera år nu.
    Och jag tänker inte ge upp mi dröm bara för att ni kommer med antydningar om någon ni inte ens känner!

• maruttan

Jag har inte en chans att komma ifrån på lunchen eftersom jag bara har 30 minuters lunch så att det alternativet finns liksom inte för mig..... Och det går ändå tänka sig Och jag lovar att mina hundar är INTE understimulerade!!

• christy

hannah76-jaha,förstod det som ett svar i tråden till mej.men då tog jag fel da..

• christy

maruttan-hur vågade du köpa hund,jag e lite bekymrad över det ifall barnet skulle vara allergiskt..Tråkigt o behöva lämna bort hunden då..kan man testa på nåt sätt?

• Hannah76

christy :Helt ok. jag har ett tips till dig *L* Det är att du lånar hem en hund (fråga uppfödare du tänker köpa tex) o ser om ditt barn reagerar.

• maruttan

Mina hundar är 7 och 4 år gamla och min son är bara 10 månader och jag tror inte så mycket på att oroa mig för saker som KAN hända utan det är ju mer att vänta och se...
    Tror snarare man blir mindre allergisk om man växer upp med djur omkring sig. Jag är själv uppväxt men hundar och är frisk som en nötkärna

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?