chihuahua hur ofta gå ut?
Hur många rastningar per dag?
Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?
Nån som har en liten hund som kan svara..
Tack på förhand!
Hur många rastningar per dag?
Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?
Nån som har en liten hund som kan svara..
Tack på förhand!
ja det är dom två raserna jag tycker om men det lutar sig mer åt york ifall det blir en bebis..men jag tycker det vore hemskt att lämna bort den om min flicka vore allergisk,både för oss och hunden..
hannah76-146 yorkar och ett par taxar hittades boende i sin egen avföring i en liten villa i norrtälje.en gammal kvinna som haft kennel o blitt av med tillståndet hade dom och hon har vart anmäld av grannarna sen 8 år.Nu blev det husransakan och hundarna bor på hundstallet.Hundarna kommer troligtvis säljas då hon inte skött dom.
Mycket tragiskt...
christy : Usch vad tragiskt!!!
läs om de 146 yorkisarna
helt jävlaotroligt! huuu.. fattar inte hur man kan göra så!
Stackars hundar.. Vad tragiskt när det går så långt. Hoppas de inte behöver avliva några.. Var inne o köpte ett vårdygn.
Tycker att du ska skaffa hund om du vill! Jag tycker att det verkar som om du visst tänkt igenom detta. Ta inte åt dig av allt negativa som skrivs. Eftersom jag fortfarande pluggar så hinner jag hem till min hund på lunchen å sen så slutar jag ganska tidigt om dagarna, men om det behövs så kan hon vara enam en lägre tid. Trots det kan jag lova att hon inte är understimulerad.
När jag börjat jobba har jag ingen aning om hur mina arbetstider kommer att se ut, men jag vet att jag kommer att kunna lösa det. Hunddagis, eller någon som tar hand om den på dagarna.
Nu vet jag inte hur det är med andra små hundar men min hund orkar inte gå lika långt som stora hundar, speciellt nu i sommar när det har varit varmt så har hon inte alls orkat (detta har jag märkt genom att hon lagt sig ned å prottesterat)med några långa promenader, iaf inte på dagarna, hon har väldigt mycket päls så det kan ju vara en bidragande faktor.
Lycka till med hunden!
Tack alla som orkar skriva!
Nu skall jag ta mej ett bad,börjar snart se ut som en hund jag själv oxå *S*.
Tittar in imorn igen!
Ha det!
Jag har 2 chihuahua och dom rastas 5 ggr om dagen, varav 2 riktiga prommenader. dom andra tre gångerna är det att springa fritt på gräsmattan (=
Kontakta svenska kennelklubben!
För korrekt svar,om det nu finns.
Är ofta hundvakt för just denna ras.
Känner minst 10 chihuahuaor,vissa gillar långpromenader andra inte.
Vissa kissar&bajsar i "kattlåda"&andra vägrar.
Vissa orkar inte gå på en långpromenad,men det gör däremot andra(beroende på ålder).
Vissa vill gå ut hela tiden medan andra vill bara vara hemma&kuckilura
Alla chihuahuaor är olika i personlighet vill jag våga påstå.
Tycker att de är "stor" hund i en "lyxförpackning"!
Chihuahua är som vilken annan hund som helst. En hund ska inte vara ensam mer än fem timmar.
Hur går det med Hundinskaffandet?
Har du lyckats ordna lunch-promenaden för vovven eller är det fortfarande ett problem? Kan inte dagmatte vara ett bra alternativ?
Hoppas det fixar sig, för du verkar ju vara en bra hundtjej, bara du får lite hjälp med rastningen!