chihuahua hur ofta gå ut?
Hur många rastningar per dag?
Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?
Nån som har en liten hund som kan svara..
Tack på förhand!
Hur många rastningar per dag?
Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?
Nån som har en liten hund som kan svara..
Tack på förhand!
Men herre gud....
Beror väl på vad du vänjer hunden till... !
Förvisso har jag en stor men hoon får gå ut 3 ggr per dag....
Räcker gott och väl...
Min polare har en dvärg pinsher som hon sprang ut med nästan varje timme med.. Ja vist nu är han van vid det... !
Det du vänjer hunden till komme r den att anpassa sig men sen beror de på dej hur du känner själv att du vill göra... =)
Min hund klarar att hålla sig länge förvisso inte ofta d händer men skönt att veta om de blir kris.. =)
Har en liten hund och den är jag ute med minst fem gånger per dag, varav en av dessa är en längre promenad. Hon orkar gå långa promenader men på ex lunchen när det är kort om tid räcker det men en liten vända. En kompis har oxå en liten hund och den fick problem med ryggen eftersom hon gick alldeles för långa promenader så det kanske inte är bra att gå alleles för långt. jag var lite tveksamm till att skaffa hund först men nu såhär i efterhand är de det bästa jag gjort! :)
lizard 19-tack,där gav du mej lite hopp..
menar självklart att man går ut med hunden minst 4 gånger men undrar just vid lunch,.
Måste ju finnas dom som jobbar o inte har nära hem vid lunch,alla kan väl inte ha hundvakt.
Ni som går ut på lunch,har ni nära till hemmer från jobbet eller hur får ni det att gå ihop?
Att testa för allerig INNAN man blivit utsatt för det man kanske skulle va allergisk emot är nog inte mycket idé!
Min son o jag tog varsitt blodprov i våras för att se om vi var allerigska (det var ett himla snorande i många veckor) men våra prover var helt normala.. inget konstigt. Men så åt min son hallon för första gången.. och svullnade upp i hela ansiktet.
Det förklarades med att han itne utsatt sig för just det innan, och därför blev det inget resultat på provet!
Kanske idé att åka iväg och umgås med hundarna innan. Kanske ställa upp som hundvakt nån helg.
En liten vovve behöver lika mycket aktivering som en stor.. däremot behöver man kanske inte ränna runt så mycket o motionera.
Kissenödiga med jämna mellanrum blir ju även en liten vovve!
Och en del jyckar (som min) tar EXTREMT lång tid på sig att bli rumsren, även fast man bor bra till o kan gå ut OFTA!
Jag hinner hem på lunchen till hunden, sen så vet jag en del som tar med sina små hundar till jobbet, bäddar i i bilen och har mat och vatten där oxå å sen går de ut med hunden på lunchen och när dem har raster.
usch kul för hunden att ligga i en bil...
Men hur gör de på sommaren då när bilen är för varm ?
Jag kan tala om att här finns de ingen chans för hundvakt men tur är väl att vi är 2 med lite varierenade arbetstider ;)
har ni inget hunddagis då där ???
Lååång promenad på morgonen så klarar den sig nog till tre på em.
Det bästa är dock hundvakt på lunch för det är inte bara kissning och bajsning som är viktigt utan sällskapet.
Våran hund kan hålla sig en hel dag (10-12tim)om det är pissväder ute (fast han blir erbjuden att gå ut) däremot skulle han nog vara ledsen om han var ensam så länge.
Näe precis kan ju inte va kul för hunden å sitta i en bil hela dan.Fast min lilla vovve sover ändå bara när jag är borta så ja tror inte att hon skulle bry sig så mycket, fast ja skulle ändå inte villa ha henne i bilen. Vet inte hur dem gör på sommaren för det går ju inte å ha den där om det är jättevarmt!
Det handlar inte bara om hunden kan hålla sig eller inte.. Det handlar om att hunden måste aktiveras både fysiskt o psykiskt för att trivas o må bra.
Min gammelhund fick ibland följa med till jobbet. När jag jobbade till 15.. då brukade hon få följa med en arbetskamrat hem som bara jobbar halvtid o alltid slutar kl 13.
Då brukade jag åka ner till jobbet o parkera dan innan. O så gick vi eller tog bussen hem.
Sen gick vi ner på morronen.. så låg hon i bilen till frukost, då fick hon en liten kisstur..o sen fick hon ligga till 13 när jobbarkompisen gick hem!
På sommaren såg jag alltid till att parkera i skuggan och så öppnade jag bakluckan o fönster, och så var hon nästan alltid helt rakad på sommaren. (hon hade låsbart galler)
På vintern fick hon lita till sin VARMA päls. Hon brukade sova ute i snön vissa nätter, så frös gjorde hon inte! Och så handlade det aldrig om mer än 5 timmar i bilen.
Nu efteråt fattar jag inte hur jag vågade.. vem som helst hade ju kunnat stjäla hela bilen o åka iväg med!!!! Men då tänkte jag inte på det. Idag skulel jag aldrig kunna göra nåt sånt.. det är så mycket sjuka människor i detta land som får vara lösa ute!!