• christy

chihuahua hur ofta gå ut?

Hur många rastningar per dag?
    Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?

Nån som har en liten hund som kan svara..
    Tack på förhand!

• Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?
  • emmies
    klart du skall ha en hund... skit i vad andra tycker! det gör jag!
    livet är en fest !!!
  • emmies
    Flisan79 skrev 2006-09-24 20:53:14 följande:
    Christy: Lyssna inte så mycket på det negativa, du vet säkert själv vad du klarar och ni kommer att skapa ett mönster som passar er. Fattar inte enns att folk faktist tror att alla som köper chihuahua har det som någon slags accesoar. Chihuahuan är en stor hund i liten förpakning och otroligt intlegent och lättlärd. Skulle idag inte tänka mig en annan ras.
    jag skulle tro att de flesta tyvärr har chihuahuan som accesoar.. varför spökar man ut demi kläder och skor? och varför kan dem inte få gå i koppel själv? //emmie
    livet är en fest !!!
  • christy

hannah76-jo,funderat på det men vem vill låna bort en älskling bara så där=)?Men skall fråga ifall jag bestämmer mej för att skaffa hund,mycket o tänka på så jag måste fundera ännu en del..tack för tipset=)!

• christy

det har väl bara blii en trend,som canada goose typ.I japan är dom ännu tokigare än i te.x USA.Men visst jag kan erkänna att det kan vara söt,inte klänningar men kanske ett täcke eller så,skor tycker jag inte alls är bra.Obekvämt för hunden att gå i och totalt onödigt.Men det finns ju dom som tycker annorlunda,och då får ju dom ha det på sina hundar*försöker vara öppen för allt*

• emmies

christy: när får du hem hunden?

livet är en fest !!!
  • christy

Har ni läst om de 146 beslagtagna hundar från villan(yorkisarna)?
    Dom bor nu på hundstallet,tänkte en tanke på om man skulle välja en av dom o ge dom ett bra hem..
    vad tycker ni?

• maruttan

Christy: ja det tycker jag absolut!!!!!

Bara för att man är mamma och kvinna så behöver man inte kunna laga mat....
  • emmies

christy: why not? det hade ju vart bra om du vill ha en yorki vill säga

livet är en fest !!!
  • christy

emmies-jag har ej tingat en hund ännu då jag vill vara helt säker på att det är ett bra beslut,måste tänka igenom alla delar noga innan jag börjar ringa efter valpar .Blir inga glada uppfödare om man tingar en valp o sen inte vill ha en när de är födda..

Svar på tråden chihuahua hur ofta gå ut?