chihuahua hur ofta gå ut?
Hur många rastningar per dag?
Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?
Nån som har en liten hund som kan svara..
Tack på förhand!
Hur många rastningar per dag?
Måste den rastas vid lunch ifall man rastar morgon eftermiddag,typ vid tre?
Nån som har en liten hund som kan svara..
Tack på förhand!
När man skaffar hund kan man inte bara se den närmaste tiden framåt, utan även tänka hur det kan bli längre fram. Det är ett stort ansvar att skaffa en hund, som kräver mycket tid, tålamod o kärlek.
ts.. är det en tik eller hane? tikar kan oftast hålla sig längre än hanar.. men oavsett hund är det nog bäst för hunden (oavsett storlek) om du/ni har möjlighet att låta den komma ut och kissa av sig lite vid lunch.. //emmie igen
emmies: ja å sen kan man titta på psykes hos just tekopparna, en stimig barnfamilj är inte det ultimata för dom.
fast vad vet jag jag har ingen hundkoll
Orkar inte läsa igenom hela tråden...
Vad ska du ha hunden till?? Har du tänkt över det?
Är det bara en sällskapshund du vill ha eller tänkte du ha hunden till något annat?
Har du haft hundar innan? Varfär en chihuahua?
Är det verkligen en ras du tycker passar in i en småbarnsfamilj?
Tycker att detta låter ogenomtänkt faktiskt.
Jag har själv en hund som ALDRIG kan vara ensam hemma, han får så lov att förlja med mig överallt. Vilket kan vara ett rent helvete på sommaren, men man lär sig att leva med det också. Jag har fårr anpassa hela mitt liv efter en hund. Är du beredd att göra det??
En hund behöver många prommisar varje dag, inkl lunchen!!
Vad ger er rätt att antyda att ett hundliv inte passar mej!?
Jag har haft hund förut och vet att det kräver tid,vet att det är uppfostran som kräver en hel del.
Och dessa små hundar tål mer än man tror.Och många av dessa uppfödare ser inget barn som hinder då länge hunden inte blir en leksak och den inte bärs runt av de små.
Jag älskar djur och skulle aldrig låta något ont hända ett djur.
Och nu verkar det som att den kanske behöver gå ut vid lunch,fine,då finns det hundvakter,detta gäller om ett par månader.Självklart inte när den e valp!
Ärtan-jag skrev denna fråga just för att få klarhet hur mycke som behövs att planera,så ogenomtänkt är det inte,hur kan du veta det efter en enda fråga jag ställt!?
Gud va lessen man blev när man var så glad att kanske skaffa hund,nu vill jag inte ha nån nå lämgre känns det som..
Min chihuahua tål mer än man tror och ÄLSKAR barn i alla åldrar. Mina systerdöttrar (3 och 5 år gamla) leker med honom utan problem och när han blir trött på det går han därifrån eller till mig. Varför tror alla att det är en så bräklig hund?
Christy: Lyssna inte så mycket på det negativa, du vet säkert själv vad du klarar och ni kommer att skapa ett mönster som passar er. Fattar inte enns att folk faktist tror att alla som köper chihuahua har det som någon slags accesoar. Chihuahuan är en stor hund i liten förpakning och otroligt intlegent och lättlärd. Skulle idag inte tänka mig en annan ras.