• Snice

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Fel lista var i farten... pilsa och babynr1 var uppsatta högre upp p.g.a sina BIM-datum! Fixar...

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥

Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BIM 5/10 ?
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 7/10
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BIM 11/10
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BIM 11/10
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/10
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 19/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 21/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 21/10
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 22/10 (?)
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 5-6/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065 BF 14/6-07

• Snice

Brodsmulan- självklart ska du vara med här om du vill! Jag kikade bakåt och såg att ni togs bort förra veckan med denna kommentaren "Kalla mig fånig om ni vill men jag vill faktisktplocka bort brödsmulan och kattkatt från vår lista eftersom dom plussade innan vi ens startat tråden, Dulia var ju det första plusset här inne, vad tycker ni? Bara ändra tillbaka om någon tycker annorlunda!". Och ingen av er hördes på flera dagar så man/vi antog väl att det var okej. Kan tänka mig att det inte var meningen att göra nån besviken eller ledsen!
    Det är ju meningen att denna tråd ska välkomna alla (i annat fall får vi specificera i TS)!
    Blir lätt fel när man säger saker i skrift och så missas det om man inte varit med på flera dagar!
    *kram*

• Snice

Havssol- ja vad är det med våra kurvor?! Eller för min del så tror jag nästan att min kropp inte fattat galoppen riktigt... Den klarar sig nog inte på egen hand ännu...

äppelblomman- förstår om du inte vågar lita på nåt ännu efersom du haft strul förut med mens osv. Hur lyckades du få bukt med det?(om du lyckats vill säga!)

• Snice

Åhhh grattis Myliten!!! Häftigt!! Det visste vi ju!!
    Nu får du äran att flytta dig till lyckostarna!!

Vilken plustråd detta är!! Hoppas det fortsätter i samma anda!

skrattigtjej- klart du är välkommen här med dina tempfrågor! vad undrar du över? Har du nån kurva i t.ex fertilityfriend?

Sen en fråga om ÄL-tester... Jag prövade ju och fick helt blankt varje gång... endast det strecket som visar att testet är utfört på rätt sätt visade sig (som sig bör)... Ni som får positivt på testen- hur visar det sig då? Är strecken lika starka eller ett starkare? Jag frågade lite om ÄL-tester för två veckor sen men fick aldrig några svar... kanske ni kan förklara lite nu!

*kram*

• Snice

skrattigtjej- Har du någon länk till din kurva? Den hittar du om du trycker på "Sharing" och sen på "Home Page Setup" och sedan ganska högt upp på sidan så finns en URL-adress.

Vi som finns här hjälper dig så gott vi kan!! Välkommen!

Myliten- inte ska du ha dåligt samvete för att du plussar före en del... som vi alla vet så är det ju inte turordning som gäller i bebbe-görandet! Jag blir då lika glad för alla som får sitt efterlängtade plus, vare sig de väntat nån månad eller flera år!

• Snice

Havssol- tack för svaret... Har förstått att CB är det som gäller i vilket fall! Lustigt att många håller på med alla billiga varianter ändå (inkl. jag...). Ni som använder de billiga stickorna- hur funkar det för er?

• Snice

skrattigtjej- Bums iväg och köp en ny termometer! Eller beställ på nätet från t.ex babyornot.se. En med två decimaler funkar bäst i de här sammanhangen!
    Lycka till!
    Sen är det bara att ställa frågor om det är nåt du vill veta! alltid nån som har svar...

Tack ni som svarade om ÄL-testen! Det är nog hemskt olika hur de fungerar för olika personer... jag testade med OvuTell... har 7 st från billigatester hemma och de lär jag väl använda nångång framöver... Sen blir det CB om jag måste ha några...

Nu ska jag iväg till en kompis! Ses ikväll!

• Snice

Hejsan!! Jag hann aldrig in här igår på kvällen... men det är bra för nätet ska ju inte gå före ens vanliga liv! Kan dock nästan bli så ibland...
    Min kurva ser dyster ut... jag förväntar mig egentligen inget på BIM-dagen! Tempen känns för låg för det... börjar nästan acceptera att min kropp inte ville komma i gång ännu!

Nu ska jag kika på era kurvor och kommentera några!

äppelblomman- va trist att ditt kryss försvann. Det hände mig också i lördags när jag förde in min låga temp... Jag tog bort den dagens temp (noterade den bara) och då kom krysset tillbaka... Hur tillförlitligt det nu är...
    Havssol- jag tycker det ser bra ut för dig! Känner du nåt alls? Förra cykeln låg på DPO 12 och nu är du på DPO 13!
    Jessica26- din temp gick neråt idag... beror det på annan temptid eller... Jag vill se ditt + snart!!
    Jakey- håller med fler om att din kruva ser smidig ut! Hoppas det betyder något bra!
    fealin- kan ju mycket väl varit en imp.dipp igår!
    mala78- ÄL-tider.. ser med spänning fram emot dagens temp!
    ankiz- lika för dig! Ser fram emot dagens temp!
    Fru JD- har du lutealfas på 18 dagar? eller drog du till med den BIM dagen för att det är din första FF-kurva och de föreslår den dagen som testdag? Hur som helst så ser kurvan jämn och bra ut!
    Athena78- var är du med dina tempar?!!
    Cotterpin och Jam- hoppas pergo kuren hjälper er den här gången!!
    sisf- precis som jag ganska hoppiga tempar! Beror kanske på hormonomställningen?
    skrattigtjej- visst kan du sätta på nån grad nu bara för att få in dina tempar i kurvan. Bra sätt att träna om inte annat! Köp en termometer sen om du vill fortsätta med denna metoden!

Jag har inte kommenterat alla, för en del kurvor säger inte så mycket ännu... och jag är inte så himla bra på att analysera! men jag vill ändå peppa er alla!!! *kram*

• Snice

sisf- aha, du är som mig med olika tider! Lite jobbigt men det funkar... blir bara lite mer utmanande enligt FF. Men bara man sover sina timmar och tempar när man vaknar så ska det gå att få till en fullt avläsbar kurva! Hoppas du får plus på testerna eller ännu hellre att FF markerar ut Äl snart! Det är jobbigt att ligga i startgroparna hela tiden...

Kul att det uppskattas med lite kommentarer av mig! Jag är inte så duktig på att analysera och sätta allt i samband men nån slags känsla får man när man kollar kurvorna... Sen om det är rätt eller fel, det visar sig! Kul är det iallafall!

Pilsa- hoppas nån liten har börjat bygga bo i dig! Vore på tiden!

Ofir1- jag tycker du ska testa med ett vanligt gravtest och visar det neg. så ska du ringa gyn! Absolut!

Nu ska jag iväg till jobbet... så min temp kommer in imorgon e.m... Bye bye!!

• Snice

Jessica26- Åh nej... STOOOR tröstkram till dig! Usch och fy... hade hoppats så mycket för dig ju!

För min egen del så verkar det som att mensen kommer imorgon... fick spottings nu på morgonen och det har ju varit så de andra cyklerna också dagen innan mens... Men bra egentligen för då funkar väl kroppen! Försöker se nåt positivt i eländet!
    Jag kan inte tempa ännu för jag har ju jobbat hela natten och ska sova nu!

fealin- det kan ju mycket väl vara en imp.dip! fast du får vänta och se vad som sker... men jag förstår om hoppet gror i dig! *kram*

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*