• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

Hej igen tjejer,efter att ha varit på ett strålande humör känner jag mig nu ganska nere,vet inte varför men det känns som om jag inbillar mig alltihop.
    tänkte testa i morgon men jag vet inte om jag vågar.
    just nu molar det i magen och håller på,känns som om mensen är på g,har inte känt av illamåendet i dag lika mycket heller.
    vill bara gråta,min kropp gillar ju att luras.
    vill ju vara gravid,fast ändå inte,vet inte vad jag ska göra med alla känslor,skönt att få skriva av sig i alla fall.

• Ofir1

Bäsebus: Tack för svar.. Jag har tänkt att kolla upp det hos gyn, men jag bara skjuter upp det hela tiden. Dumma mej! Men jag måste väl ta tag i det ganska snart. Man blir ju så trött på det här. Om man får en tid hos gyn pga av detta. Vad är det de gör då? kollar dem öl på något sätt?

• Bäsebus

Ofir: Först så kollar de vul och sedan blir det prover...Något är det som inte stämmer... Kan ju vara skönt för dig att få ordning på det, det underlättar i bebisverksta´n om inte annat...
    Ring nu imorgon och prata med dem.....*morr*

• Brodsmulan
    ofir.. ja, jag kan bara hålla med bäsebus, jag tycker verkligen du ska ringa gyn. För gårdagens test/temp visar ju på lh/försök.. kan ju vara det som gör att du får så himmla långa cyklar och iom att du har försök till äl så kan ju pergon köra igång det bra, ska ju förstärka äl.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Ofir1

Bäsebus: Tack Behövde nog ett *morr* så att jag tar tag i det

Brodsmulan: Ja, du har rätt du med Agn. tempen så är stigningen inte att lita på eftersom jag försov mej. Tar bort den i morgon om morgondagens temp inte stämmer.
    Pergo låter bra. Kan man få det "bara så där"? Alltså utan utredning och sånt?

Om nu min kropp försöker sig på äl nu och då. Kan det va därför min kurva ser ut så här: /""\/""\/""\... Att kroppen tänker "yaaay nu ska det bli äl av och tempen sjunker.." men sen blir det inget?

• pilsa

Kramar Ofir1,vad jobbigt du verkar ha det,hoppas verkligen du får hjälp snart,stå på dig bara.

• Jessica26

Ofir det gör du rätt i.
    Se till at ringa GYN så att du får det överstökat så att du kan få hjlp med ÄL om det är det som behövs.. Lite pergo kanske gör susen...

Själv ska jag också ringa gyn så jag får tid till VUL då jag inte vart på en riktig efterkontroll efter skiten som var efter förlossningen. Man vet ju inte om allt är bra igen då man försökt och prickat ÄL i 6 månader utan resultat.
    Jag vet att det är normal lång tid men det är så jag känner, man är ju lite angelägen om att få ett litet knyte nu..

Kram på er allihop och lycka till nu Pilsa din kurva ser bra ut..

Många kramar till Snice och Havssol som följer samma väg som mig

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Korpan

pilsa, man har ju oftast en konstant luthealfas, alltså samma som man brukar ha, och jag såg att förra månaden hade du en fas på 18 dagar..? nåja.
    Jag skulle tro att det syns nu på test ifall du är gravid, men jag skulle ändå råda dig till att vänta till 18 dagar efter förmodad ägglossning för att vara på den säkra sidan, vilket är det rekommenderade antalet dagar för test.

• Snice

Ofir- jag tycker också att du ska kontakta gyn!! När jag gjorde det p.g.a samma beymmer så gjorde gyn VUL samt tog en massa prover (både prover och vul var normala). Sen fick jag medicin för att få kroppen i fas. Verkar som det funkade, så jag håller tummarna för dig att det ska funka för dig med!!

Jessica- Hoppas du får en tid snart för VUL. Kan ju vara bra att kolla efter sånt du varit med om! *kram*

Pilsa- du vet att jag hoppas för dig!!!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*