• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jessica26

Snice det är precis min tanke..

Kram tbx.

Nu sängen ska upp 05.30 imorgon igen...

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • pilsa

Korpan,nej jag hade en lutealfas på 11 eller om det var 12 dagar,så jag borde vara över tiden.
    men jag håller på ett sätt med dig,det bästa är ju att vänta,tror ändå att jag testar i morgon,är det neg då får jag väl vänta på kärringen eller 18 dagar.

• skrattigtjej

a vet inte inte hur länge mer jag orka kämpa

ja känne hur musten tär i mej igen

snart 2år och tankarna far runt... temp metoden komme nog aldrig fungera om jag inte har äl...

ja ska ta de stora beslutet och begära en utredning ska ringa i veckan...

krama

Emmy
  • Brodsmulan
    ofir.. beror på om man får det "bara så där", har en kompis som först blev gravid sept-05, fick mf i nov, gick till gyn i feb och fick pergo med början i mars. En annan hade försökt i 8-9mån, hon fick också pergo utskrivet, men behövde aldrig börja, hade blivit gravid precis straxt innan hon var till gyn lustigt nog. Men jo, det kan hjälpa mycket.. först käka lite.. hmm.. vad heter de nu.. primulot-nor tror jag det är, för att få rätt längd/igång på blödning och så pergon därefter.. å så tempa HELA tiden, helst på samma timma, samt kolla övrigt på FF, då tror jag du får både bra koll och hjälp med äl.
    Men vet även sånna som fått gå flera år innan de fått den hjälp de behöver.. tråkigt nog, för stress blir också en nackdel.. men att bara "slappna av" som folk kan kommentera.. funkar inte, men psykisk tyngd, ja, det kan hämma.. vet det av egen erfarenhet.. mina grav har kommit spontant eller max försökt 4mån, förutom efter mitt första ma, där tog det närmare ett år, men så var jag fryktansvärt arg och "besatt" av att få ett till barn, hann gå halva den grav, så kände mig så snuvad... men är stor skillnad på att vara besatt och på att längta/önska.
    Så ring du nu imorgonbitti.. jobbigt, men bara det är gjort så är det över, då har du en tid
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Brodsmulan
    skrattigtjej.. tycker du gör rätt i att ringa och få en tid *kram*
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Ofir1

Jessica26: tack. Hoppas att det går bra på VUL:et.

Snice: tack, det låter bra. Vad skönt att det verkar funka för dej.

Jag har nu mailat den VC jag står på väntelista till och frågat vart jag kan vända mej med mina problem. Jag skulle få svar innom 10 arbetsdagar, men jag hoppas att det går snabbare.
    Det kanske tar lite längre tid såhär men det är skönt att få ett svar utan att krångla hit och dit.
    Har dessutom haft en riktigt jobbig mensvärk i dag. Har ju haft mensvärk nästan hela tiden förut, men inte så här ont. Så kanske kommer mensen i morgon eller i kväll.

skrattigtjej: Fy vad jobbigt *Krama om riktigt mycket*. Jag tycker att du gör rätt i att begära utredning. Hoppas att det går bra.

• Ofir1

Brodsmulan: Tack för ditt långa svar. Vi är väl på månad 9 nu om jag räknat rätt. Så det är ju inte jätte tidigt i försökandet. Dessutom har jag ju problem med mensvärk och sånt så jag hoppas att de är sammarbetsvilliga.
    Jag skulle nog räkna mej själv som lite "besatt" just nu. Väldigt mycket mer än tidigare månader (de jag hade äl på självklart). Tror att det påverkar min äl ganska mycket eftersom den försvann samma månad som jag blev "besatt".

• skrattigtjej
    Brodsmulan skrev 2006-10-15 22:57:03 följande:
    skrattigtjej.. tycker du gör rätt i att ringa och få en tid *kram* Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
    tack ja vet inte dock va ja ska säga osv..
    ja får välla ta modet till mej
    men känns som ja tappat lustem
    och bara vänta på en domm
    jaja ja får ta mej i kragen
    imon e de föst tandläkaren som ska klaga på tandsten och min sönderbitna natt tandställning och nya stället på 2år ha ja bott här...
    och har aldrig i hela mitt liv flyttat utanför halmstad...
    så helt nytt ställe
    och allt.. vet inte ens hur de ser ut ungefär där inne
    så jag e lagom nervös och en manlig tandläkare hahaha...
    nej ush mina nerver..
    hahha... krama
    Emmy
  • skrattigtjej
    Ofir1 skrev 2006-10-15 22:59:44 följande:
    Jessica26: tack. Hoppas att det går bra på VUL:et. Snice: tack, det låter bra. Vad skönt att det verkar funka för dej.Jag har nu mailat den VC jag står på väntelista till och frågat vart jag kan vända mej med mina problem. Jag skulle få svar innom 10 arbetsdagar, men jag hoppas att det går snabbare.Det kanske tar lite längre tid såhär men det är skönt att få ett svar utan att krångla hit och dit.Har dessutom haft en riktigt jobbig mensvärk i dag. Har ju haft mensvärk nästan hela tiden förut, men inte så här ont. Så kanske kommer mensen i morgon eller i kväll.skrattigtjej: Fy vad jobbigt *Krama om riktigt mycket*. Jag tycker att du gör rätt i att begära utredning. Hoppas att det går bra.
    tack ja måste bara ha nån som påminne mej med
    för ja komme att fega ut och inte ringa :S
    krama
    Emmy
  • fealin

Är du vaken Pilsa? Har du testat dig idag? Jag har inte testat. Vågar inte.

Kopierar fram listan lite...

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 12/10
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/10
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 17/10
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 19/10
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a BIM 21/10 (?)
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 21/10
    ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BIM 23/10
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 BIM 24/10
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 30/10
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 6/11
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 5-6/11
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol 9/11
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 11/11
    Korpan www2.fertilityfriend.com/home/ec46b
    Ofir www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/154065
    Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d (10)

+++Lyckostarna+++
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*