• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

äppelblomman: Jag har skrivit detta i båda trådarna.. eftersom jag pratat med folk som bara är på ett ställe. Så du är inte vimsig
    Ja, det är verkligen skönt att ha detta gjort och känner mej väldigt positiv. Tråkigt förståss med mens, man jag har inte tid att deppa över det då jag ska börja med mass saker nu.
    Det jag har påverkar ju som tur är inte chansen att bli gravid när man väl har äl och det är jag glad för. Så bara man kan stimulera den att komma igång så går det kanske bättre.. dvs om dte inte är något annat fel som vi inte vet om.

• Babynr1

Ofir1 - Vad skont anda att du fick traffa en sadan bra lakare och att du kanner dig lattad! Det betyder allt! Jag ar glad for din skull nu om man nu kan saga det i sadant sammanhang..hoppas du forstar vad jag menar. Skickar kramar

• Ofir1

Babynr1: Ja, det är verkligen skönt. Tack, jag förstår precis vad du menar

• myliten

Ofir1 - trösterikt att höra att gyn-besöket var en positiv erfarenhet. Vad skönt att du kan komma igång direkt med behandling - brukar ju vara skönt att få GÖRA något. Beklagar förstås besöket - tanten lurar man sannerligen inte så lätt!

• Brodsmulan
    Ofir.. gumms åh så härligt att läsa. Hoppas innerligt att det räcker nu med perosarna.. hi, hi.. så får du bli en liten pergppingla och få en pergosessa sen nä, skojar bara, men kanon är det ju
    Vilken dag ska du börja, 5dgr från mensens slut?
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Ofir1

myliten: Ja, verkligen skönt att något händer. Det har ju varit det största problemet hittils.
    Ja hon hittade mej Kankse för att jag fyllde i adressändringen sammtidigt.. *tss*

Brodsmulan: Ja, jag hoppas också att detta ska funka. Trodde aldrig jag skulle börja med pergo. Men där ser men hur det kan bli. Ska kolla upp om det finns "ställen" här på fl för det. Så att man kanske kan snacka med någon
    Jag ska börja med pergo 5 dagar efter mensens första dag, sen dag 12-14 ska jag göra VUL (kolla äggblåsor) och efter det blir det blodprov (bekräft äl).
    Känns bra och lte spännande faktiskt!

• myliten

Ofir1 - så nu lär du verkligen ha koll på vad som pågår "därinne" - håller med att det är lite spännande. Fick också VUL hos gyn häromdagen, och fick se vad läkaren såg (även om jag absolut inte kunde uttyda någonting ) vad häftigt att de kan se om ÄL är på G!

Hoppas du hänger kvar här?! Fortsätter du tempa?

• Jessica26

Gud vad skönt Ofir att i all denna körighet och tantbesök att du får hjälp nu. Och utan snack om åldern

Kram kram

Ps. Det är ingen här inne som vill ha en liten katthona på 4 månader...????Ds.

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Ofir1

myliten: Ja, nu kommer jag verkligen bli uppdaterad om min kropp
    Det är fantastisk vad de kan se på ett VUL. En annan fattar ju inget av de där prickarna.

Ang om jag ska stanna och fortsätta tempa så har jag bestämmt mej för att göra så här: Jag kommer nog inte att tempa regelbundet (ev efter äl isf) men då och då under cykeln och fylla i alla andra saker på ff (mens m.m.)
    Dels för att jag tycker att det är kul och dels för att jag gillar er så mycket Men behöver lite andrum och sova gott några nätter ibland.
    Jag hoppas att det är ok att jag är kvar här för er?

Jessica26: Ja, verkligen. Mitt i allt kaos kom en underbar gynmottagning och satte rättsida på en stor del av mitt liv. Vet ju inte om dte funkar än men hoppas verkligen det och chansen är ju stor.
    Stor lättnad över att det inte blev något snack om åldern också. Behandlade mej som en helt vanlig kvinna.. shit vad vuxen man känner sig nu.

Skullem följt alla råd och göra detta tidigare.. Men nu var jag "redo".

• myliten

Ofir1 - tycker det är självklart att du är välkommen att hänga här! Uppskattar din närvaro i tråden.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*