• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Ofir1

myliten: Jo man tycker ju det. Hoppas de kan göra mycket iaf, vill inte bara sitta där och tjata. Ja, jag försöker leka kurragömma med henne nu. Hon ska aldrig få hitta mej

Ska jag säga att vi försöker göra barn? Vill ju va ärlig och så att jag får rätt hjälp.
    Men jag är rädd att de ska dra sig ur om de vet att det är så. Har jag ont och mår dåligt av min knepiga cykel så kan de ju inte neka mej hjälp liksom. Men blandar jag in viljan att bli gravid kan de kanske dra till med ålders grejen och neka.

• Babynr1

jag fick en vit boll for jag tempade kl 8 istallet for runt 7 som jag brukar...och idag ar det 36.7 igen!!!!! Vad hander...?
    Kan nagon kolla pa min kurva. Normalt sa brukar min temp ga upp till runt 36.9 efter AL. Tror ni inte jag haft AL denna manad? Jag ar sjuk oxa for tillfallet..alltsa forskyld och hanging..kan det ha med det att gora?

Nu ar jag orolig att jag inte hade agglossning ! buhu) och vi som kande oss sa duktiga denna manad .

Mitt OPK test blev negativt. Ska man fortsatta mysa anda eller?

• Snice

Hejsan alla fina tjejer!!
    Jag har inte varit här sen igår morse... Otroligt nog kom jag inte hem från jobbet förrän vid 23 fastän jag slutade kl. 16... Fastnade i trafikkaoset och fick vända tillbaka till jobbet och invänta lugnare tider! Suck... Tur att jag är ledig idag!

Nu ska jag kika på era kurvor!!

Ofir- din sänkning idag såg mindre skoj ut. Jag hoppas tanten inte hittar dig nu när du flyttat och allt!

MIssK, Magda, Jozfein och Thessis- Ni alla har BIM idag och ni alla hade sänkningar idag... Hoppas verkligen inte det betyder tråkiga besked! Kramar till er alla!

Jam- du vet att jag hoppas för dig! Du har väl inte försvunnit från tråden bara för att du inte tempar dessa dagar innan BIM?

Cotterpin- jag tycker din kurva ser fin ut! I dina andra kurvor så har du ju haft rejäla tempsänkningar runt dag 10 men inte denna gången! Det går bara uppåt! Håller tummarna!

Jessica- jag tror inte sänkningen igår betyder något alls! Din temp är ju himla fin och håller sig hög! Eftersom du inte tror du blivit gravid denna gång så ska du se att du nog är det ändå! Jag hoppas det iallafall! *kram*

Havssol- åh va skönt det var att se dig här igen!!! Du är saknad ska du veta!

äppelblomman- din kurva är lite svårtydd tror jag p.g.a de flytningar du skrivit in. Creamy är ju inte de fertila så programmet är nog lite konfys p.g.a det.. Tempmässigt ser det iallafall ut som en ÄL och jag håller tummarna för dig!

Korpan- sänder en tröstkram till dig!

Nu till mig själv! Mitt kryss försvann ju igår och det var lite störande... men idag så kom det tillbaka! Så FF vart nog bara förvirrad av min temp som höl sig rätt låg... Vad nu det beror på! jag sa hela tiden att jag kör på att det var ÄL dag 10, så nu är det bara två dagar kvar till BIM! Spännande att se vad som sker då! jag har inga som helst symtom. Bara att jag haft mycket mer flytningar (creamy/lotion) än jag brukar... Inga ömma bröst som jag annars alltid får runt ÄL... hade nåt slags mensvärkaktigt en sväng igår men det försvann...

Fru JD- som sagt så stod ju resultaten på ÄL-tester i min kurva! Jag använde de testerna jag hade hemma (billiga tester) och de var blanka allihop. Jag testade inte varje dag och hann ju inte med att testa innan dag 10. Ville mest bara bli av med testerna för de stressade mig när de låg i badrumsskåpet!

Någon annan kommenterade att min temp låg lägre denna gången än tidigare kurvor och det stämmer. Jag kör med samma termometer men har ändrat temptid och så. Förut jobbade jag natt och då blev det temp olika tider (när jag vaknade efter nattpass) och min "vanliga" temptid låg på tre timmar senare (kl. 8.30) än den gör i denna kurva (kl. 5.30), så jag hade nog högre tempar p.g.a det.

Tjingeling!

• MagdaA

symptomen är kvar.

*ömma bröst, blir bara mer och mer
    *ömmar och hugger kring livmodern
    *ilar i blygdbenet (foglossningar)
    *trött och grinig, kort stubin
    *lätt illamående på morgonen
    *ont i svanken

testade faktist med cb i morse. neg. Men, kunde se antydan till ett blått streck. men vågar inte lite på det. ska testa igen på lördag. förra månaden fick jag inte plus förns dag 14 efter äl. idag är jag bara på dag 12, så det är bara å vänta.

• Snice

Babynr1- det kan ju vara så att din temp stge litegrann eftersom du tempade en timme senare. För mig stiger tempen med tiden på morgonen. Så egentligen kanse du hade mellan 36,5 och 36,6 igår och så höjde den sig ytterligare idag! ÄL kan ju fortfarande ske idag eftersom tester visar positivt någon/några dagar innan själva ÄL sker (som jag fattat). Jag tycker ni er ut att ha garderat detta bra! Vänta några dagar till och se hur tempen beter sig! Den stiger säkert! *kram*

• Brodsmulan

ofir.. har du inga äl-test kvar som du kan testa lite med på skoj?? Menar.. de kan ju också ge en liten fingervisning och nä du, en liten sänkning betyder inget alls.. jag va ju "dum nog" att fortsätta tempa en stund efter pos test, och jo, det sjunker ändå.. eller gjorde på mig iallafall. http://www.fertilityfriend.com/home/82153 så det är inte alls att lita på och molvärken kan ju likväl vara positiv här förhållerm an sig positiv tills man är överbevisad att tanten kommit bax å spökstreck.. mja.. jag tror på dig tösen, du lär inte få nå'n tant!

Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Jessica26

Snice det skulle ju vara just därför som det tagit sig för att det inte borde

men gyn sa ju att det var helt okej, det skulle inte vara någon fara för missfall vad hon kunde se iallafall

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • snöstjärna

Jahapp, i dag kom hon med besked!
    Syndafloden har anlänt.

Tar en månads paus i tempandet, nu vet jag ju på ett ungefär när jag har ÄL i alla fall. Kommer att äta Apiforce denna månad .. åt det den månad jag blev gravid, det vill säga exakt ett år sen .. sista mens den gången 7 nov. Nu förhoppningsvis 2 nov.

Kommer kika till er ändå då å då.

Ingen kan vara nere med en ballong. - Nalle Puh - www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
  • Babynr1

Kram till Missk!

Kom in hit och titta da och da Och lycka till. Vi foljs at har aven om du tar paus i tempandet.

• Babynr1

SNICE - Kan Agglossningen alltsa ske idag som du sager aven fast jag hade minus pa OPK i morse??...(OPK var ju + i mandags och tisdags..)Ska vi mysa pa alltsa...ohhhhhhh jag ar sa forskyld och helt tung i huvet! Hade bara velat sova ikvall!!!! hihihih

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*