• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Babynr1

Fealin - Har du nagra grav.symptom tror du?

• myliten

Äppelblomman - nyfiken på utvecklingen över dagen! Symptom? Känningar? Aningar? Laddad inför imorgon?

Jakey - DPO13 idag! Hur mås det?

Babynr1 - snygg temphöjning idag! fealin - du vet vad som gäller imorgon !

Själv kände jag mig väldigt nöjd med att vara illamående hela förmiddagen plus att i magen kändes det som efter 15 koppar kaffe (bubbligt, oroligt, surt) - ända tills maken kommer hem och berättar att han har mått illa hela dagen - "tror det är pga maten vi åt igår"! Va?! Maken till glädjedödare!

• Bäsebus

Athena: Man kan få vattniga flytningar några dagar före de äggviteliknande...Men nog är äl på G, Håller tummarna

• Babynr1

Duntoffla - Jag vet inte vad du skulle kunna gora for att inte tanka pa det sa mycket. Det kanske blir sa att eftersom du skrapades sa kanske cykeln inte kommer igang precis som forut..men traligt blir det...det blir allt som man gar och vantar pa.

• pilsa

Hej tjejer=)

blr inte klok på min kurva eller ff,om nu man får ett posetivt utslag på äl testet borde man inte lita på det då om allt annat stämmer?
    jag tycker det är konstig med ff ibland,men det är jag det.

• Duntoffla

Hej tjejer

Ännu en dag utan mens. Enligt FF ska jag ha mens 11/11 men enligt mig igår. Har dock massa känningar till och från. Om inte mensen har dykt upp på lördag blir det test. Sen ser ju kurvan ut som något bergslandskap men det är väl mitt eget fel för att jag slarvat med temptiderna ett par gånger. Hur mycket brukar tempen stiga vid en ev graviditet? Är det någon som vet?

Babynr1- Din kurva ser ju lovande ut. Glad Jag antar att jag snällt får vänta tills kroppen kommit i fas igen. det är bara det att innan min skrapning var det också ett evigt väntande och jag är kräk-less på det nu...Fundersam Men jag ska rycka upp mig, det hjälper ju liksom inte.

Que Vivra verra- den som lever får se
  • Ofir1

Hej nu är jag tillbaka från en liten dator ledighet. Fy vad mycket att läsa.. men dte är ju kul att det händer saker iaf.
    Läser bakifrån och svarar när jag ser något. Påmin mej om jag missat något viktigt.

Grattis Jessica Verkligen glad för din skull.

Snice: Jag började med pergo i tisdags (har ätit 3/5 dagar nu). Känner inte av några biverkningar eller nått än. Förutom att jag känner mej förkyld (har nyst minst 30 gånger idag) men det beror nog mer på det uppenbara.. en vanlig förkylning.

Fråga till er som ta pergo och tempar.
    Vilken av "meds" kan man använda för att märka ut pergo i kurvan?
    Påverkar pergon tempen?
    Min var lika hög nu som på dpo (men det kan säkert bara vara en tillfällighet annars).

Om mens..
    Hur mycket (lång, mängd) brukar er mens variera från kurva till kurva?

• skrattigtjej

hej alla jag ha mirakellöst gåt ner 8kilo på 2 daga typ tror jag inte helt säker

men de e ttsteg i rätt riktining snart börja med temp metoden..krama om

Emmy
  • Ofir1

skrattigtjej: Läste ditt långa svar.. Men blir ju förvånad över hur krångliga ditt gyn ska vara. Man kan inte bli annat en ledsen för din skull.
    Om du har möjlighet till privat gyn så tror jag att det är värt att överväga. De där du är hos nu verkar inte vara de allra hjälpsammaste personerna. Lycka till iaf och hoppas ni hittar någon lösning.

• Ofir1

*Långa svar längre bak i tråden alltså.

Grattis till viktnedgång (om du vill/behöver gå ner i vikt alltså). Låter lite mycket dock med 8 kg på två dagar. Hoppas att det inte är skadligt för dej och att du äter något iaf.

Jag själv rasa snabbt i vikt om jag inte äter (vilket inte alltid är bra). Väger normalt 52 kg, men om jag slutar äta några dagar (har inte klarat äta korta perioder pga magproblem) minskar jag direkt till 48 kg. Men där stannar jag, har väl inte så mycket kvar att ta av då.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*