• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Snice

Tack Jessica för ditt slit med listan!! Lite synd att vi som inte har PLUS inte kan ändra i listan utan att förstöra... men kanske vi kan göra det änså och så kan den som har PLUS sen snygga till emellanåt!?!

äppelblomman- Tänk om vi skulle testa positivt under helgen! Tyvärr har jag tappat tilltron till min kropp... men drömma kan man ju!

babynr1- Ja, jag undrar också hur mitt kryss försvann från dag 10... men det var väl det att mina tempar inte ligger så högt i genomsnitt... och då tycker inte programmet att det är tydligt nog för ÄL...

Jag har funderat på gyn förstås! Saken är den att jag slutade med p-piller för ett år sedan (nov-05) och fick inte tillbaka min mens självmant... var till gyn i mars och juni... VUL = normalt och blodprover = normala. Fick medicin för att komma igång (Provera) och det har jag tagit under tre cykler (juli, augusti och september). Jag trodde min kropp hade börjat funka men så kanske inte är fallet... Min tanke nu är att vänta till efter jul. Om det bara strular så tar jag ny kontakt med gyn. Då har jag verligen givit allt en chans tycker jag! Det är oerhört frustrerande....

• Tusse1

Hej!!

Tack för allt välkomnade!

ja jag får väl börja att tempa mig då.. går det bra tt börja vilken dag som?

ska tempen gå upp eller ner när man har äl? eller gör den de ett par darag innan?

Flytningar läste jag att någon ahde är detta när du har äl? för just nu så har jag flytningar som liknar spermier fast i lite tunnare form.. men det kommer så mycket så det känns nästan som jag går och skvätter i byxan

• Bäsebus

Tusse: Du kan börja närsom. Den stiger efter äl och ligger hög fram till BIM/Förlossning. Den kan dock dippa precis vid äl för vissa.
    Älflytningar är trådiga eller vattniga för vissa. Krämiga vita flytningar får man oftast efter äl. Så det verkar som att äl är på G för dig

• Tusse1

Bäsebus: ja men då låter det bra...fast det är bara de jag har inte haft min mens sen den 21/9..

kan äl komma så sent?

jag har testat mig två gånger och vissat negativt!

• Bäsebus

Tusse: Oj det var ju ett tag sedan, konstigt.. Ibland när man inte har äl kan cykeln bli lång, men det där var i det längsta laget. Testar du med älstickor?
    Tycker kanske du borde ringa gyn och fråga vad som kan vara fel iallafall, de kan ju hjälpa dig att få igång mens och äl igen om inte annat, om du nu inte är gravid...Chansen finns ju till pluss fortfarande om du hade sm 21/9. Hur långa cykler har du? (ca)

• Tusse1

Bäsebus:

jag har aldrig haft regelbunden mens.. har kunnat gå ett halv år i mellan.. men jag har varit hos gyn 2 gånger och ena gången fick jag tabletterna PROVERA och fick regelbunden mens under den tiden jag åte de.. sen efter funkade det inte så jag gick dit en gång till och då visade de sig att jag hade en vattecysta.. så jag har blivit operarad för de... sen har jag haft mens två gånger efter det och väntar nu på tredje men vill inte komma.

så någon anning om cyklar har jag inte... men 37 var det förra gången och min mamma har berättat att hon alltid hade mellan 30-35!

• Bäsebus

Skriver mer senare, måste ner och ta in hästarna och ge dem mat.... Det andra tjejerna svarar på dina frågor..de är erfarna.

Förresten, har du Pco? Bara en tanke för då kan ju cyklerna bli hur tokiga som helst....Men det kan bero på annat oxå

Syns sen

• Athena78

Hej hej!

Tänkte om ngn kunde hjälpa mig lite med detta ang flytningar! Tycker det är såå svårt att veta vad som är vad!! Här i veckan hade jag riktigt vattniga flytningar (som jag ansåg de vara iaf), det kändes nästan som jag kissat på mig vissa ggr (ursäkta men...). Ja så jag skrev in "vattniga" på FF och fick då "fertila dagar"?!

Fattar ingenting, var ju typ bara 1 vecka efter mens då... Suck kanske ska ge upp detta med att skriva in flytningar, men samtidigt är ju det en bra hjälp för FF.

//Athena

• Tusse1

Athena78:

då har du samma känsla som mig om flytningarna.. jag har också haft så danna flytninga nu i en veckas tid ungefär...då har jag kanske äl nu då?

• Athena78
    Tusse1 - Ja konstigt är det! Mina "cyklar" är alltid regelbundna så låter konstigt om jag ska få äl på cykeldag 8 liksom...! Nä litar lite mer på min kropp än FF i detta läge tror jag, om jag nu inte missuppfattat mina flytningar.
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*