• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • myliten

Pilsa - japp, tempen ska stiga ca 0,2 grader efter ÄL... Vad märkligt att inte ÄL-test och temp säger samma sak!

• pilsa

ja,eller hur,men min andra kurva började ju mycket lägre,vad det nu har med saken att göra,blää,hur ska man kunna tyda min kropp överhuvud taget?
    vet att jag hade äl, magen molade hemsk,dessa dagarna,och riktigt mycket EW flytningar oxå.

• äppelblomman

jessica26 - Nej! Hoppas hoppas att det inte betyder något allvarligt, utan är en blödning man kan få i början av en graviditet. Många kramar!

Ofir1 - Kul att "se" dig igen! Hur mår du?

pilsa - Svårt att säga varför temp och annat inte stämmer överens. Du var ju så säker på ÄL, då borde ju tempen lämpligtvis höjas. Märkligt.

myliten - De värsta PMS-känningarna verkar ha försvunnit idag. Har blivit mer öm i brösten och har en konstig känsla i magen. Hoppas att det är något bra!

• pilsa

äppelblomman,ja,så här säker på äl har jag aldrig varit,ska man inte lita på äl test?
    varför använder man dem då?
    kolla min kurva nu,vet inte om jag ska ha den så eller ändra den till ff rekomendation.

• Ofir1

Pilsa, din kropp tyder ju på äl men inte riktigt tempen än. Är du 100% säker på att du tempar rätt? och har en korrekt termometer?
    Din temp varierar mycke mer än de flesta andra. Så man börjar ju undra.

Samma tid?
    När du sovit minst 3 timmar i sträck?
    Innan du stigit upp eller rört på dej för mycket?
    Vart tempar du (på kroppen alltså)?
    Vilken termometer?
    Ingen feber?
    Ingen alkohol?
    Inga stora temperaturförändringar (i sovklimatet)?

(du har ju säker tänkt på dessa frågor själv.. men vill liksom hitta en anledning till din hoppiga temp).

• pilsa

jag använder en örontermometer,vet att många är emot det,men vill inte köpa en ny,eller får se,kanske gör jag det.
    nä,feber har jag inte haft,det får jag nästan aldrig,sovmiljön är samma lagom teperatur,och 3 timmars sömn.
    jag gör som man ska göra om man säger så.

• Ofir1

äppelblomman: Härligt att någon kommer ihåg mej Jodå, jag mår bra. Har hunnit smälta det här med pergon och allt som sätter igång nu. Så det känns väldigt bra. Lite tråkigt att dagarna går så sakta bara. Nu när jag kanske slipper 80 dagars cyklar så har jag blivit lite mer kräsen
    Hoppas bara jag inte får några jobbigt biverkningar.
    Annars går jag i skolan och stressar som vanligt. Fyller dessutom 20 på lördag
    Hur är det med dej och hur går allt? Jag hänger ju som bekant inte med riktigt än.

• Ofir1

pilsa: Ok, bra att du håller dej till "reglerna". Tyvärr måste jag vara lika tråkig och råda dej till att köpa en ny (kostar bara 79-100 spänn vettu). Jag misstänker skarpt att det är den som är boven i din konstiga temp. Iaf att det är så stor variation på temperaturerna. Äl vågar jag inte uttala mig om, men kanske kan din termometer även göra att du "missar" den. 0,2 graders skillnad är ju inte så mycket och då kanske inte din temp är tillräckligt exakt för att känna av det menar jag.
    Du gör självklart som du vill själv. Men jag tror att du kommer märka en stor skillnad om du byter.

• pilsa

ok,då gör jag det,vilken ska jag köpa?
    ska till apoteket i morgon,kan man använda en muntermometer?

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*