• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • myliten

äppelblomman: ser att du inte tycker om dagens temp. Jag tycker dock att den inte är så tokig, ligger fortfarande högt och fint! Morgondagen blir spännande. Min temp gick ned lite, men en sänkning på 0.04 kanske man inte ska övertolka

Fealin: vad smidigt att skicka en "för-löpare" i form av Babynr1 in i DPO, det är ju nästan som att ha en kristallkula

Bäsebus: visst var jag snabb? Slog dig med 6 minuter

• äppelblomman

myliten - Kanske är lite otålig.. vill ha klara och tydliga besked direkt.. Nästan så att man vill att det ska vara ny dag så man kan få ny temp!

Tycker din kurva ser helfin ut! Sänkningen var ju rätt liten och dipen forfarande tydlig.

• Bäsebus

Myliten: Skrattar... Nog jag som e seg tror jag

• myliten

äppelblomman - jag är också otålig! Igår körde jag en ramsa för maken ..."snart gå och lägga sig, sedan torsdag morgon, sedan gå och lägga sig, sedan fredag morgon sedan gå och lägga sig, sedan lördag... etc...

• äppelblomman

myliten - Ha, ha! De tror väl inte att vi är kloka som går och tänker och väntar så.. Att en termometer kan ha en sån inverkan?! Snacka om att styras av sin kropp!

• johto

Jag tycker att min kurva går upp och ner så mycket den här cykeln. Dessutom så har jag nästan lika hög medeltemperatur nu som efter ÄL i första cykeln.

Jag har en oral termometer från Apoteket som piper när den är klar. Den mäter ner till tiondelar, men de borde ju räcka om tempen går upp så mycket som 0.2 efter ÄL. Jag fick ett kryss av FF förra månaden i alla fall.

• äppelblomman

johto - Är ingen expert men tycker inte din kurva är så förfärligt hoppig. Dessutom tycker jag att den liknar din förra kurva en del. Borde vara dags för ÄL de närmaste dagarna eller?
    Har också känt ibland att tempen lag sig lite på annan "nivå" än tidigare kurvor men det är väl även viktigt hur själva mönstret på kurvan är? Lite åsikter från en glad amatör..

• Babynr1

Ja fealin..det ar riktigt kul nu att se hur det tar sig! Vilken tid tempar du pa morgonen? Jag tar tempen kl 07:00 am...for det mesta..

• Babynr1

Min temp gick upp idag foresten...men det vet jag inte om det betyder nagot!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*