• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Bäsebus

Hej tjejer!

Tror jag fått ett symtom! Det ilar/bränner i höger bröstvårta, den är även styvare än den andra! Vad tror ni, det kan ju vara ett tecken? Minns att jag hade ömma bröstvårtor sisit vid grav... Konstig känsla iaf

• Duntoffla
    Tack Snice för dina uppmuntrande ord! Det är väl så att jag inte haft ÄL denna månad säkert. OCh skulle jag nu haft det 1/11 som FF vill så det till så finns det en minimal chans för mig ändå. Rockade runt i sängen ett par dagar innan...

Men jag är faktiskt inställd på att få mens. Men gärna snart! Flört
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • min dotter Julia

Hejsan!

Började så smått bli öm i äggstockarna, men kännslite väl tidigt för de dag 11 nu. kanske Äl kommer tidigare denna månad. Neg äl test idag. Nu dags o fortsätta testa till den dag ja får + på äl test.
    Är de ingen mer som testar med äl test?! så slipper man spekulerar om man haft eller inte månaderna som går?!.
    Visst man kanske kan se då tempen sjuknker man ja tar de säkra före de osäkra..

Önskar trevlig dag!

• n1ettan

Bäsebus-det kan visst vara ett symtom. När jag var gravid hade jag, till min sambos stora lycka och glädje hela tiden styva bröstvårtor. Mindre kul var ju att jag så fort kylen eller frysen skulle öppnas så drog det i brösten. Men sånt står man ju så gärna ut med!. Nu håller vi tummarna.

• Cotterpin

Min dotter Julia,
    Jag testar med äl-test de cykler jag tar pergotime. Dock märkar jag väldigt tydligt själv vilken dag jag får ÄL då min kropp talar om det med flera symptom.

• Bäsebus

n1ettan: Ja precis så är det Är det ett ärligt tecken så får de vara hur ömma och konstiga de vill

Förresten någon som vet eller vart man kan ta redan på hur HCG höjs efter inplantationen? *nyfiken*

• n1ettan

Min dotter Julia- jag har första cykeln nånsin testa med ÄL-test. Oproffsig som jag var så kissade jag på stickan på morron, vilket ledde till (om du sneglar på min kurva) att jag hade ÄL samma dag som plusset. Förmodligen har testet slagit på nedvägen av LHpeaken, och jag har säkert en väldigt kort peak (tidsmässigt). Om jag bara hade gått på kroppsliga symtom (inte tempat) hade jag satt in ÄL på CD14. Testet är som cotterpin säger ett komplement till övriga kroppsliga förändringar.
    Du kanske kollar sånt hemma, men jag kunde inte se det på din kurva, vore säkert vägledande för vad som håller på att hända (ÄL!!)

• Cotterpin

Bäsebus,
    har ingen länk här, men på ett ungefär så har man ett hcg-värde på 2 som icke-gravid och ca 3 dygn efter imp. är det mätbart. Men det är normalfallet och det kan ta längre tid om man är låghormonare.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*