• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • min dotter Julia

Ja, jag tror Äl kommer komma tidigare denna månad.. men kan ju självfallet ha så fel så.. då de börjar göra ont i äggstockarna. Brukar för visso ha de ett par dagar Innan ja får Äl då ja knaprar pergo time.

(fattade inte riktigt vad du menar n1ettan) är bara inne på min andra cykel på ff. Men vårt 13;e försök

• Cotterpin

n1ettan,
    det är inte säkert att ditt test var helfel. Jag får aldrig positivt förrän samma dag som ÄL. Och jag testar på em.

• min dotter Julia

Jo ja tänkt på en sak till om ÄL test.. Kan man ta de på efer middag/kvällen?! är de något man ska tänka på då?! Håla sig typ 3 timmar minst o inte dricka en massa?!

Undra vad som är bäst o testa?! :S

• Duntoffla
    Min dotter julia- det bästa är att ta ÄL-test på em/kvällen efter vad jag har hört. Då ligger hormonet som högst. Jag kör ältester och har gjort ngn månad..
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • Cotterpin

jag tar på em/tid.kväll (kommer hem ifrån jobbet vid 15).
    Drick som du brukar och hålla sig ca 2-3-4 timmar. Så länge man klarar med andra ord

• min dotter Julia

Oki får nog ta o göra de nu då.. Igår kväll tog ja ett test själva kontroll strecket var svagt, efter typ 5-10 min tittar ja på testet då syns liten "skugga" över de andra strevket med som även min man såg.
    Testade i morse istället med CB men ingen äl stering. Visserligen tror ja inte att ja kan få äl så tidigt, men denna månaden har känts extra "konstig" fått ont i äs mkt tidigare denna månad..

• n1ettan

Cotterpin- ja se där! Fast då tycker jag lite att meningen med testet faller. Man vill ju liksom ta det för att tajma mysstunder, och helst vill jag ju att simmarna skall vara på plats när ägget kommer ner vandrandes. Får kolla nästa cykel om jag är som du, kanske det blir plus samma dag som ÄL då också.

Min dotter Julia- jo, jag har tänkt ta testet på em nästa cykel, men då måste man precis som du säger hålla kisset i några timmar. Jag har tänkt göra så nästa cykel.

• Cotterpin

min dotter Julia, men det är väl din första kur pergo?
    kroppen reagerar helt annorlunda när man tillför hormoner..
    har haft äl-känningar sedan dag 5 denna cykeln, men jag får inte äl förrän dag 20/21 ungefär.

• Cotterpin

n1ettan,
    jag tar äl-tester för att se att pergo "fungerar" på mig och för att jag skall veta vilken dag vi kan sluta ha sex utan att missa äl. Säga vad man vill, men att ha sex varje dag/varannan dag i 10 dagar är inte alltid en dans på rosor..

• min dotter Julia

Hejsan!

Nej detta är inte min första pergo behandling detta är min 8:e behandling sen jag blev födde min dotter. Har försökt få barn igen sen i Maj 2005! men räknar man månaderna så är vi inne på vårt 13:e försök.. Så ja "vet" hur min kropp brukar reagera. men den har reagerat ovanligt tidigt denna månad.. Nu ska ja banne mig börja testa på kvällarn! ;) Och försöka få till varannan dag (minst) *s*

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*