• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Cotterpin

Ahh ok! vet inte varför jag fick för mig att det var din första då.. Men, det kan vara så att just denna cykeln har du mer egna hormoner som gör att du känner av det tidigare, men det är bara ren spekulation! Pergon brukar ju göra att man är hyffsat stabil och får äl samma cykeldag varje cykel.

• min dotter Julia

Hejsan! ja den brukar komma runt dagarna 16-18 för mig.. Och ja brukar få sååå Ont så de är faktist en pina att ha sex, motionera ect.. Har du samma erfarenhet?!

• min dotter Julia

varför ja inte fyllde i förra månaden var för att ja inte viste hur man gjorde på FF.

• min dotter Julia

Får du göra vul då du käkar pergo?! Min läkare har inte "sett mig" på läääänge! bara samtal via tele.. bad honom om en tid, men han sa gå på de två horom behandlingarna till så hörs vi i början av januari! jaha tänkte ja

• Cotterpin

japp, vul varje cykel runt dag 12/13 och sedan tog jag blodprov förra cykeln som jag får svar på fredag (på vul:et).
    Sedan är allt annat genomgånget med: kontraströntgen, spermaprov samt MÅNGA blodprov..

• min dotter Julia

Oki.. de har inte kollat upp min man ännu.. då han e pappa till vår dotter (så klart) i början då ja beh. så gjorde hormon test en månad och den visade pos på äl. Men kontrast har ja inte gjorto vet inte vad de innebär. får man fråga har du ngn diagnos?! Jag har Pco tar Metformin och Pergo time..

• Cotterpin

Nja, har ingen direkt diagnos förutom dålig/icke existerande ÄL. Gyn hävdar att jag har en "släng av PCO" pga övervikt men jag tror att jag haft PCO längre än så då mensen alltid krånglat, även då jag haft normal vikt.
    Dock har ingen av oss barn sedan tidigare och jag har aldrig varit gravid.
    Kontrast gör man för att kolla att man har passage i bägge äggledarna samt att man inte har missbildningar i livmodern.

• min dotter Julia

Ja ha oki då vet ja varför man gör de.. Ja min läkare mer eller mindre "tvingade " mig att gå ner i vikt om ja nu ville fortstta med hormon behandling. Nu sen i mars har ja gått ner nästan 27 kilo. men han tyckte ja skulle ner de 4 som "fattas" för att Bmi ska räkna mig som "normal viktig" usch gillar inte den pressen känner de är skit jobbigt att gå ner i vikt.. tycker ja borde få min "belöning" för slitet nu. dvs bebis. Men tycker ändå itne att man ska behöva gå ner i vikt för att få hjälp. För somliga trivs faktist med att vara överviktiga, och de tycker ja att dem ska få vara! och inte bli diskriminerad av vården!

Nu ska ja i väg till ett baby cafe där 2 vänner till mig är med sina barn. själv är dottern på dagis till kl 14. så en liten stund kan ja komma i väg! Skriver sen i kväll! kram så länge!!!!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*