• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • johto

Bäsebus: Men testade inte du posititv med billiga testers test på dag 9. Eller var det CB?

• Thessis77

Usch, det är hemskt att försöka vara så förnuftig och tålamodig
    Jag är jättekass på det, verkligen..

• johto

Tessis77: Tackar för kommentarerna föresten. Jag ska också försöka hålla mig från att testa. Dock så är jag inte jättepositiv. Jag känner verkligen inga symptom. Det gör inte ens ont i brösten om jag klämmer till på dom :) Jag har ju dessutom så små bröst och då borde jag väl se om dom svällt nu!

Har alla gravida ont i brösten innan BIM?

• johto

Hur går det för dig strattigtjej? BIM imorgon ju!

Athena78: Oj vad tempen ökar!

*hålla tummarna*

• Thessis77

Tjohoo, är glad som bara den! Fick just ett superstarkt teststräck på älstickan! Igår tyckte jag attr kontroll och teststräcken var ungefär lika starka, och idag var teststräcket mycket starkare än själva kontrollsträcket! Räknar m.a.o. med äl imorgon eller övermorgon, lite beroende på. Brukar få positivt älstest i ett par dagar. Här ska det mysas för hela slanten!!!

• Beckulena

Hej, orkar någon svara på en liten fråga? Jag "smygtempar" lite grann och undrar om ett dipp i lutealfasen alltid betyder att mensen är på kommande? Är på BIM+2, negativt test på BIM men känner mig SÅÅ gravid (samma tecken som jag hade förra gången jag var det, slutade i X). Är på dag 31, brukar vara 28.

• MagdaA

åååååååååå! Skrikandes varför ska man missa temp-tiden när man verkligen VILL tempa!!! BLir nog svårt för FF att sätta ut ett säkrt kryss denna månad!

Nu är jag FRU!!!
  • Thessis77

Beckulena: Ett dipp under lutealfasen ca dag 7-10 kan vara ett implantationsdipp, men jag vet inte hur det är när det gäller de senare dagarna. Tror inte att en sänkning alltid betyder att tanten är på väg, även omdet kanske är det vanliga. Fluktuationer i tempen kan bero på en mängd saker, så helt entydigt är det inte. För mig själv har dock temperatursänkning vid BIM hittills utan undantag betytt att mensen är på väg. Hoppas det inte är så för dig!

• Bäsebus

Är såååå glad nu, nytt test i mitt BG...nu har ororn börjat släppa det var inge bluff ++ jag fick av cb Det hade inte ens gått 10 sek innan det dök upp *yieehaa* Spottar och fräser ut en massa gravbaciller över er!!!

johto: Jag har ont i brösten alltid efter äl... Vissa har det inte, det är så olika

• Bebbo

En liten undran bara.
    Jag tempade mig imorse direkt när jag vaknade. Fick då 36,3. Tempade igen ca.5-10 min efter. Hade inte rest mig upp från sängen än. Å då låg tempen på 36,5. Kan det vara så konstigt, eller kan det bara ha blivit fel på tempen för stunden...

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*