• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

god kväll tjejer,i dag fick jag hem min nya termometer,testade under tungan fick upp 36,07 grader,testade med örontermometern fick upp 36,2.
    så örontermometern är inte jätte fel,men liite,tycker dock att det tog vääääääldigt lång tid för tung termometern,örontermometern är färdig på ett kick.

kram

• Athena78
    Pilsa - Tror ändå att det är en bra idé att byta, ändå ganska stor skillnad, 0.13 grader... Lycka till nu!
  • Fru JD

Pilsa: Jag tycker också att en sådan där riktig BBT är rena plågan att ta på morgonen. Det tar enormt lång tid..

• Athena78

Min tar 1½ minut kanske, ibland snabbare. Beror på hur snabbt den känner av! Gäller att hålla den stilla och så... Tycker inte det är såå fasligt lång tid ändå Räcka ut tungan

Måste fråga er alla proffs! Ser ni ngn skillnad på mina kurvor (chart overlay) på min FF-sida? Vad som isf kan vara annorlunda liksom? Vet inte om jag ska testa eller inte... Känns onödigt men... Har dessutom nackspärr så skulle vilja ta lite smärtis, men vet inte om jag vågar, ifall att...

• pilsa

Athena,ja,jag håller med dig,men 2 minuter är en evighet med den under tungan.

Jd,ja,men jag får väl plågas,kanske min kurva blir mindre hoppig nu,vad vet jag.

• Athena78

Pilsa, jo jag vet på morgonen är varenda minut värd guld!! Skrikandes

• min dotter Julia

Fru JD, har väl egentligen inte så stor aning om de egentligen.. är andra månaden som ja tempar. men förra månaden så sjönk den sammadag/dagen efter ÄL. Men som du kanske kan se på min temp kurva så vart den konstig... (tycker ja)

www.fertilityfriend.com/home/16fabb

• Jessica26
    Athena78 skrev 2006-11-22 17:40:56 följande:
    Måste fråga er alla proffs! Ser ni ngn skillnad på mina kurvor (chart overlay) på min FF-sida? Vad som isf kan vara annorlunda liksom? Vet inte om jag ska testa eller inte... Känns onödigt men... Har dessutom nackspärr så skulle vilja ta lite smärtis, men vet inte om jag vågar, ifall att...
    Athena klart det är skillnad

denna månaden är du gravid
    N men du har ett fint implantations dip denna månaden. Förra gick den upp sen ner. Nu har den gått upp dippat ner och sen gått upp igen.

Det ser iallafall lovande ut tycker jag

Kram på er
    Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Athena78
    Jessica26 - Tack för svaret!! Ja, visst har du rätt, denna månad blir det ju ++
    KRAM!
  • Snice

Tjena mors!! Ni är så gulliga i den här tråden!!

Athena- Ja det är stor skillnad tycker jag på denna kurvan och förra kurvan! Håller med Jessica om att du hade ett fint dip som kan betyda allt (hoppas)!

mala78- du håller dig högt och fint i tempen! Verkar lovande!!

Min dotter Julia- jag tippar på ÄL för dig mellan dag 18 och 19 med tanke på ditt ÄL-test! Om så är fallet så får du ditt kryss på fredag!

pilsa- skillnaden mellan din nya temp och örontempen var ju ganska stor... i såna här sammanhang är det stor skillnad menar jag! Hoppas du orkar ta de där två minutrarna för tempningen för det kommer det nog vara värt!

Magda- skönt med krysset även om det är streckat! Men väldigt vad hoppig din kurva är denna månaden! Kan din kropp ha gjort försök till ÄL flera gånger kanske?

Ofir- att du inte fått kryss kan ju bero på att du inte tempat varje dag denna kurva. Dag 17 hade nog spelat en stor roll också... men krysset kommer nog bara FF får lite tid att fundera... huvudsaken att du vet att du haft ÄL! Myste ni på ordentligt?

Jag hoppas verkligen att jag har ÄL typ idag! verkar lovande med tanke på tempen och flytningarna... Mys har vi prickat in också! Skulle vara skönt om det visar sig att ÄL var idag... Då skulle BIM bli 6/12 istället för 9/12! Håll tummarna för mig!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*