• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • MagdaA
    Snice: Jaa du, lite svårt att veta. Jag misstänker att FF satt ut äl på fel dag. Tror att jag kan ha haft äl på dag 13, för jag hade sån FRUKTANSVÄRD värk iäggstockarna då. Vi kunde nästan inte mysa, så ont gjorde det, men jag härdade! Dessutom, kom jag på en sak till. Natten till den 18:e så sov jag jättedåligt! (natten innan bröllopet..... ) Å de glömde jag markera när jag skrev in tempen. Var ska man kryssa i om man inte vill att tempen ska "räknas"...?! Sov nog inte mer än 2 timmar i stöten, vaknade flera gånger under natten. Nervös?! Inte då!  
    Nu är jag FRU!!!
  • Ofir1

pilsa - Vad bra Jag tror inte att det gör något om du hoppar över två dagar så här i början av cykeln. Det skulle i så fall vara om du fick en väldigt tidig äl. Men bara du hinner tempa några dagar innan äl (helst 6 dagar) så ska det nog gå bra.

• MagdaA

haha! lite trolleri så fick jag ett heldraget kryss! Fyllde i att tempen den 18/11 inte skulle räknas eftersom jag sovit så dåligt, då satte FF ut äl på dag 14 istället, å dessutom heldraget istället för streckat! Stämmer mycket bättre med min egen teori också!

Nu är jag FRU!!!
  • pilsa

hm,grejen är att älen jag hade nu var på dag 8,men jag tror inte det blir så tidigt denna gången,och då är jag ju ifån mannen ändå.
    så kanske lika bra att strunta i tempandet under helgen.

• Snice

pilsa- om du missar de två temparna under helgen så kan det vara precis innan din ÄL eftersom FF räknat ut dag 8 som din fertila dag (baserat på förra kurvans ÄL)... Skulle vara bra med de temparna så att säga! Sover ni i samma rum? Tempen i sig tar ju ingen plats så om du kan smyga in den under ditt täcke och tempa... Pipet hörs ju knappt om det är en sån termometer som jag tror (har nog en likadan som jag beställde nyss). Lycka till och NJUT av spa helgen!!!

Havssol- va glad jag blev att du tittade in! Inget mer mys för oss ikväll...
    Bra att ni jobbar på med både hus och bebistillverkning!

Magda- ser att du lyckades "discarda" den tempen som du trodde var för hög! Lurigt med din ÄL egentligen... enligt flytningar och temp skulle jag gissa på dag 12... men enl ÄL testet blir det ungefär som FF satt ut krysset. Kan du inte testa att ta bort ÄL-testet och se vad FF säger då?!

Ofir- Skriv in BIM enligt när du själv tror att du hade ÄL!! Vänta inte på FF´s kryss utan lita mer till din kropp!! Jag har ju satt ut min BIM redan fast jag inte ens vet säkert när ÄL sker... det är ju bara att ändra om det är helt galet!

• Ofir1

Jag tycker att du kan göra som du vill pilsa! Du får ju inte mindre äl av att tempa
    Men försök att tempa så mkt som möjligt nu innan. Så att du får ett humm om vad din innan äl temp är (med nya tempen).

• Ofir1

Snice - Ja, det har du rätt i. Ska gör det snart tror jag. Jag har ju både vul och mina väldigt starka symptom att gå på. Så det borde räcka som underlag.
    Tror ju inte direkt att ni skulle spåra upp mej och kasta tomater på mej om jag råkar ha fel

• MagdaA

Snice: jag testade att ta bort äl-testet å då tog FF bort krysset helt. Men jag satte tillbaka det igen, för jag fick ju pos äl-test den dagen...

Nu är jag FRU!!!
  • Snice

Ofir vi kanske kastar några tomater men vad gör väl det?!!

Magda- va skumt att FF då tog bort krysset helt... jaja, ÄL inträffade säkert omkring den dagen ÄL-test visade pos. samt när FF satte ut kryss! Kul att spåna men man är ju ingen expert! Ändrar sig ditt BIM då?

• Snice

Duntoffla- va jobbigt att mensen inte visar sig ordentligt om den nu ändå tänker komma! man vill bara få ut skiten (ursäkta språket) och sen få börja om på nytt! Precis som mala så säger jag att det räknas som mens om det kommer ut blod, annars är det spottings... iallafall om mängden är så liten....

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*