• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Jessica26

Snice precis så säger alla till oss. "Vi vet att ni vill bli gravid men tänk inte på det, så kommer det av sig själv"  Vadå!!!! Behöver vi inte sexa heller eller?????

När man gått igenom det som ett par av som tempar har gjort så tänker man inte på något annat. Så är det bara.

Men tillägga vill jag att självklart är det inte bara jobbigt för oss utan för alla som vill bli gravida, men har man stött på många motstånd så tänker man hela tiden att nu är det våran tur....

Jag kommer alltid att ha en ängel
  • Ofir1

Snice - Jag har tur och har inte fått höra det av så många. Men tyvärr av en, många gånger.
    Jag håller helt med dej. Det är j-t dummt att rekomendera något (utan vetenskaplig grund), som är helt omöjligt att genomföra och utlova belöning för det (barn alltså). Som om det vore mitt fel att det inte händer?
    Tanken finns ju alltid där. I varje minut och i varje tanke, finns det nånstans bakom.

Man kanske inte kan klandra dem, eller kan man det?
    Tycker att folk borde ha sunt förnufft. Men kanske inte.

ps. Sen så tycker jag inte om att "nån" hela tiden skickar länkar till gravid-bilder, ul, m.m. Kul att se ibland, men inte hela tiden.. när det är tufft. Men det är en helt annan historia. ds.

• Ofir1

Om inte jag hade tänkt på det så hade jag inte gått till gyn och fått pergo. Då hade jag trott att allt var ok.
    De ni!

• Jessica26

Ofir är det någon som länkar till sånna sidor.
    Har jag inte reflekterat över faktiskt.

• Ofir1

Jessica26 - Nej nej, inte här.. Nån jag pratar med på ett annat ställe.

• Duntoffla
    Ofir1- Skickar över en bamsekram! 

Jag har en gravid på mitt jobb och hon bara ältar hela tiden om sin graviditet. lRätt jobbigt! Dessutom gick hon ut med att hon var gravid veckan efter min skrapning (då visste hon inte om det men nu vet hon) Det kändes tufft att sitta där med alla kollegor och gratta henne. Kände mig sjukt falsk.  Jag skulle varit 2 veckor efter henne.

Ändå ska hon prata om sin grav med mig när det gäller lmammaledig mm. Jag blir så irriterad. Jag om någon vill INTE höra. Dessutom har hon bara gått halva tiden.

Visst är det klart att man är glad åt andra men det känns surt ändå.

Jag ska väl inte säga något om försök ( fick till det på en gång. Sen gick det ju inte så bra heller) men förstår verkligen som i ditt fall när man försökt länge. Livet är orättvist.
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • Jessica26

Ofir okej. Ja jag blev lite chockad och tänkte vad är det för en okänslig person i en sån här tråd Förvånad

• Ofir1

Duntoffla - Tack. *kramar tillbaka*
    Kan tänka mej att det är fruktansvärt jobbigt med hon på jobbigt. Man kan inte komma undan lixom.
    Tycker att hon borde kunna prata om det med någon annan än dej, men det kanske är för mkt begärt.
    Personligen så tycker jag inte att det går att mäta svårigheter och sorg. Det vore en omöjlig uppgift då alla varit med om olika saker och är olika individer som alla tänker och känner olika.
    Tycker man att något är tufft så är det de. Det är det enda som spelar roll.
    I denna tråd är det ganska många som har det svårt på något sätt. Vissa pga av icke-graviditet andra pga av förlust m.m.
    Men jag tycker att det är skönt att man kan få så bra stöd, både från sina "likar" och personer med andra erfarenheter.

• Ofir1

Jessica26 - ja, det hade ju varit extremt opassande. Men som tur är var det ju inte de.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*