• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Duntoffla
    Magda- det gör inget. Detta var första mensen efter min skrapning och jag har väntat så länge så det är skönt att veta att kroppen är på banan igen nu. Nu vet jag mer när jag kan frövänta mig ÄL och slippa testa varje dag.
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • Thessis77

Duntoffla: grattis till tanten (det är rätt ovanligt att säga det i denna tråd!). Nu är det bara att köra igång igen och spana in nästa ägglossning! Hoppas det lyckas fort för er!

• Duntoffla
    Thessis77- ja, det känns lite konstigt. Nästa månad kommer jag inte bli glad om tanten kommer. Flört Hoppas att jag nu får ordentlig ÄL och att min nästa kurva ser lika lovande som denna gjorde efter dag 26.
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • äppelblomman

johto - Kram!

Duntoffla - "Skönt" att väntan äntligen är över! Nu är det bara att ladda för kommande ÄL. Härligt!

Snice - Alltid trevligt när du är här..

Fru JD - Bjuder in mig själv till glöggpartyt..!

• äppelblomman

Athena78, n1ettan, mala78 - Ser fint ut hos er alla. Hoppas att ni snart bidrar med nya plus i tråden!

Nightfall - Trist att krysset är flyttat. Men bättre än att inte få något kryss alls dock. Kram!

Henriks wife - Välkommen hit! Kurvan verkar lovande.

• n1ettan

Snice-kul att du är här med oss igen. Jo, kurvan ser väl ut som den gör, men jag känner mig uppgiven. Det kommer ju motgångar hela tiden, och det kan kännas som man bara vill ge upp. Efter julen har vi bestämt oss för att söka hjälp då det inte vill bli nån bebis hos oss. Jag är ju 38 år, så vi har inte så mycket tid att spela på.

Kramar till alla som fått tantbesök, snart är jag där med er *pessimistiska klubben*.

• skrattigtjej

hej allihopa hur går de???

jag ska börja tempa nu i helgen tänkte jag faktiskt

men jag måste veta av er erfarna hur de går tille exakt

hur mkt e normal temp? hur vet man vilken normal temp man har?

hur länge ska man vänta om man e förkyld nu???

och hur många grader ska den sjunka elle stiga vid äl?

vilken temp bör man köpa?

• Thessis77

skrattigtjej: det går inte att sara på de flesta av dina frågor tyvärr. Alla har en individuell temp och tempförändringarna vid äl är också individuella. Det som rekommenderas är att man tempar i någon månad för att få reda på vilka tempar som är de "normala" för en själv. Man kan alltså med andra ord inte ämföra sina temperaturer med andras temperaturer!

• Thessis77

Som tillägg: det är bäst att ha en riktig basaltemperaturmätare, men har nog förstått att många också använder helt vanliga tempmätare. Du kan tempa trots att du är förkyld, men det kan vara värt att notera detta under "specifics" på din kurva.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*