• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • pilsa

Tack Snice,vad gullig du är,ja,jag hoppas oxå,men just nu kan jag inte känna vare sig symtom eller annat,har ju världens förkyling mår blää,hoppas ändå att detta är våran gång.

• äppelblomman

Snice - Funderade tidigare på ÄL på dag 25, då jag inte fick mitt kryss förrän på dag 27. Det som gör mig så övertygad om ÄL på dag 17 är att flytningarna var så tydliga då. Men visst, man kan ju aldrig veta vad kroppen hittar på.
    Du verkar ha det rätt kämpigt nu med sjukdom och stress. Hoppas att det blir bättre snart. Och skönt att blödningarna äntligen slutat så att du kan sikta på ny ÄL.
    Kram!

• Jordgubb

Ja, det blev mens igår. Har inte uppdaterat min sida än, men ska det nu snart.
    Skrev lite fel igår, förstår om det blev några frågetecken i era huven. Jag menade att om 2 ägg släppte vid äl och endast ett blev befruktat, vad händer med det som inte blir befruktat?
    Jag menade inte 2 äl, blev lite fel...

Håller tummarna för äppelblomman, fealin, pilsa och duntoffla att inte eran tant kommer på besök nu innan jul utan att tomten är snäll iår!

• pilsa

Tack Jordgubb,alla tummar tar jag emot tacksamt,tråkigt att mensen kom,håller mina tummar för dig nästa gång.

• Duntoffla
    Snice- skickar över en stor kram! Inget kul att må dåligt ju. Ledsen jag hoppas att du har rätt ang min kurva...

Jordgubb- Så det blev mens. Vad tråkigt! Ledsen Nu förstår jag din fråga men vet tyvärr inte svaret på den...Fundersam

Äppelblomman- läste vad Snice skrev och avsett om det var ÄL dag 25 så ser det ju lovande ut. Hoppas att du får ditt plus snart!
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • pilsa

Förbryllad,kan någon hjälpa mig att reda ut detta?
    jag är på dag 28 av 21-30 min lutealfas ska enligt ff vara 13 dagar,så när ska jag då ha min mens?
    enligt ff ska jag få den i dag,men hur funkar det med cyklarna då? är det ägglossningen som gör att man får olika långa dagar i sin cykel innan mensen kommer?
    någon som fattar vad jag svammlar om?

• Duntoffla
    Pilsa- ÄL är det som styr cykeln. För tydligen är LF i princip alltid den samma. Alltså samma längd. Det kan kanske diffa någon dag men inte mycket. Idag är du på DPO 14 och om FF satt 13 dagar så borde den kommit igår. Men detta har ju med att göra med att FF jämför med gamla kurvor. OM då inte ÄL krysset stämmer på förra kurvan så kan ju FF räkna fel. Förstår du hur jag menar?
  • pilsa

hm,Duntoffla nja inte riktigt,menar du att de räknar då från min äl förra gången som var dag 8 och därifrån 13 dagar?
    och om det gör det kanske det inte stämmer med 13 dagar denna gång?
    svammel,är nog för trög för detta i dag,

• Duntoffla

Jag vet inte hur de räknar men om LF är densamma borde man ju räkna så.

Fast å andra sidan har FF satt BIM 20/12 för mig och jag får det till 21/12. Men då utgår jag från 16 dagars LF som jag tror jag hade förra kurvan.

Äh, nu förvillande jag dig bara. Någon annan kanske har bättre koll. Eller sök på FF

• pilsa

nä,du förvillade mig inte,men jag tycker det är krångligt,lite mycket att tänka på,eftersom jag,kanske har väldigt oregelbunden äl,så kan jag ju inte veta när jag ska testa från gång till gång,eller hur lång cykel jag kommer att få.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*