• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Duntoffla
    Pilsa- schysst höjning! Flört
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • Ofir1

fealin - Nej vad trist Henne hade vi ju inte beställt! *krama om*

pilsa - Det ser ju bra ut

äppelblomman - På dina tidigare kurvor så har du haft äl på dag 17 på flera så jag gissar på att det är rätt dag. Hoppas ett pluss vill komma snart.

Jag har uppenbarligen haft äl?
    Min temp hade stigit i morse så, jag får väl tro på det då.
    Tycker att det är lite skummt. Helt odramatiskt blev det, jag som brukar ha en massa ont och sånt. Sen fick jag bara en låg temp denna cykel????
    Tog ju äl test i går och det var nästan positivt, men jag gjorde inte helt rätt heller. Så jag tog ett i morse, det var ännu närmare pos. Så jag tolkar det som jag fick pos i går. Att det i morse var hormoner som dröjt kvar från gårdagen.
    Kanske ska ta ett i em också för säkerhets skull. Släppte ju 2 ägg förra gången så det kankse blir en till äl....

• pilsa

ofir och Duntoffla,tänk att min kurva kan se bra ut,hoppas det betyder något oxå=)

ofir,konstigt det där med äl tycker jag,man vet aldrig riktigt säkert,eller jo,kanske när tempen stiger.
    äl tester är lite skumma dock,tänka mitt som visade posetivt nu,vad ska man tro liksom.
    hoppas ni har legat i nu då om äl har varit.

• äppelblomman

Babynr1 - Typiskt! Men de där rackarna kan ju leva i några dagar, så bara hoppas att det tar sig ändå.

Ofir1 - Tack! Hoppas förstås också på ett plus!
    Bra att det verkar fungera med hormonerna.
    Kan ana att du kan ha haft ÄL men man måste ju vänta några dagar innan man vet med temp och FF. Men pos på ÄL-test är väl bra?

• Ofir1

pilsa - Jodå, vi har legat i

äppelblomman - Ja, det är skönt. Skulle jag haft äl nu så blir det en dag tidigare än förra månaden tom. Men iofs så släppte jag ju två ägg då. Så egentligen kan det första ha släppt dag 15 då också.. men men..
    Jag brukar dock veta ganska säkert när jag har äl, utan varken temp eller ff Men eftersom jag inte har haft så ont som jag brukar ha så blir man ju lite osäker. Det märks iaf om mina bröstvårtor blir ömmare
    Tråkigt bara att pergon höjde min temp så mycket denna månad. Den hann ju inte gå ner ordentligt innan (bara 1 dag). Så då kommer kanske inte ff att hitta äl
    och japp, positiva äl test har jag inget emot

Idag fick jag brev från gyn!!!!!!
    hehe, det är ju nästan komiskt.
    Det stog ungefär så här i brevet "Ditt progestron prov visade på bra äl värde. Därför fortsätter vi pergo behandligen med oförändrad dos".
    Det var ju bra. Men det är ju snart 2 veckor sen jag började med min andra dos med pergo??? De kan ju inte på allvar tro att det skulle hinna säga mej det de ville genom brevet. Men det var väl iofs därför jag ringde dit också. Så detta var kanske mer som en bekräftelse.

• Ofir1

Är det någon som har fått hudförändringar där ni tempar???
    Precis där jag har piggen på termometern, i munnen, så har jag fått en sträv fläck???
    humm...

• Ofir1

Fast det är kanske inte så konstigt. Klart det påverkar om man haft en grej på exakt samma ställe, nästan varjedag, i 9 månader.

• pilsa

Skit oxå,testen låg inte i brevlådan i dag,åhhh,blir gaaaaalen,borde komma i morgon,men då blir det ju inte på morgon urin jag testar,vad tror ni går det ändå?
    eller måste jag vänta till på Onsdag.

• Ofir1

Då hade jag fel då Fast det gör inget..
    Äl är visst nu i stället.
    Fick helt pos på äl testet nu i em och fick i samband med det jätte ont.
    Usch, för värk. Men det är ju för ett gott syfte.
    Nu är jag lugn.. alla symptom är på plats

Fattar inte riktigt varför tempen steg i morse. Men jag har en teori. Jag har nämligen ett inflamerat sår i munnen. På samma sida som jag tempar. Det kanske gör att det samlas blod och blir varmt där så att tempen blir hög.
    eller vad tror ni?

• pilsa

kan mycket väl vara så orfi,sexa på nu vet ja.=)

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*