• Havssol

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Det här är en tråd för oss som tempar antingen med hjälp av termometer och tex www.fertilityfriend.com eller liknande för att försöka läsa av kroppen så att vi prickar rätt dagar för att bli gravida. Vi har ett öppet sinne, gillar förändringar och nya ideér så bara kom in och känn dig som hemma. Några är nya, några har hållit på ett tag men som sagt V*Ä*L*K*O*M*M*E*N!

• Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*
  • Duntoffla
    Min dotter Julia- Jag brukar inte använda glidmedel så ofta men jag har också hört att Klick är spermiedödande. Pre-seed finns att köpa på bla gravtest.nu. Fick ett provex med när jag beställde äl-tester där. Använde det en gång nu vid ÄL. Det är en liten pip man för in och sprutar innan sex och jädras vilket glid det blev. Skrattande Får se om det har tagit sig denna gång. Flört
    Que Vivra verra- den som lever får se
  • min dotter Julia

N1ettan & Duntofflan, f*n tänk om dett kan ha påverkat våra försök i alla dessa månader?! Nu kommer de inte bli någon mer Glidmedel för min del i äl tider.. Åh blir så arg!! , ja har typ bara hängt på och tagit de där glidet, för att min hinnor blivit så mkt torrare. Suck! Jaja får väl försöka få till lite förspel lite oftare då hehe
    Tycker de borde stå att de faktist kan innehålla/innehåller dödande medel...

• Ofir1

min dotter Julia - Jag håller med de andra som har skrivit. Köp pre-seed i stället. Klick är inte bra för simmarna.
    Jag läste faktiskt om det för ett tag sen.. men jag kan inte komma på vart. Poängen var iaf att..
    Det har stått på klick-tuben att det inte är spermiedödande (så att inte folk ska använda det som p-medel). Men eftersom det uppenbarligen kan skada simmarna så har de nu tvingats ta bort det.
    Jag tror även det brukar stå något sånt på sidorna där man kan köpa pre-seed. Typ som reklam "vanliga glidmedel skadar simmarna men inte pre-seed osv"

Är det föresten någon som vet om pre-seed kan FRÄMJA simmarna. Alltså att det gör mer än bara inte-skadar-dem????
    Jag tänkte på mej, eftersom jag aldrig har fertila flytningar, att det kanske kan hjälpa simmarna bättre än mitt icke-sekret.
    Nu efter några konstaterande äl så har jag insett att jag inte bara är utan fertilia flytningar. Jag har inga flytningar alls under äl skummt!

• min dotter Julia

VIKTIG INFORMATION TILL ALLA OSS SOM ANVÄNDER GLIDMEDEL!!!!!!!

KLICK Glidmedel får ej enligt Läkemedelsverket marknadsföras med texten "Ej spermiedödande" !

Läkemedelsverkets brev till oss beträffande Klick glidmedel där man uppmanar såväl RFSU som Apoteket att ta bort texten "Ej spermiedödande" i sin marknadsföring av Klick glidmedel.

Vi har under lång tid publicerat en rapport från IngFertility i USA som visar att RFSU:s glidmedel Klick som säljs av Apoteket skadar spermierna.

RFSU samt Apoteket har under lång tid deklarerat på sina hemsidor att Klick är "Ej spermiedödande". Dessutom finns det angivet på hylltexten i varje Apotek att Klick är "Ej spermiedödande", likaså om man frågar personalen så anger man att Klick är ej spermiedödande.

Vi menar att ett sådant påstående är mycket olyckligt för dem som aktivt försöker att få barn.

Trots att vi redan i april 2005 informerade Apoteket om resultatet av den undersökning vi hade utfört på Klick glidmedel har man inte velat ändra på sin deklaration och marknadsföring.

Då Apoteket inte velat lyssna på fakta ansåg vi att Läkemedelsverket bör göra en undersökning.

Vi har nu äntligen fått Läkemedelsverkets resultat av deras undersökning och det står nu helt klart att vare sig RFSU eller Apoteket kan visa att Klick inte är spermidödande. Således uppmanar nu Läkemedelsverket både RFSU och dess samtliga distributörer att ta bort texten "Ej spermiedödande".
    Vi utgår även från att Apoteket kommer att ta bort liknande text från Durex glidmedel som även finns i deras sortiment.

Vi kan idag den 2005-11-26 konstatera att RFSU har tagit bort texten "ej spermiedödande" på sin hemsida medan Apoteket fortfarande har den kvar.

Vi hoppas nu att även Apoteket skall ta bort denna vilseledande text så snart som möjligt då den enligt vår mening är vilseledande och kan förorsaka reproduktionsproblem för dem som använder Klick.

• min dotter Julia

Ofir1 ja har knappt inte heller flytningar under äl eller överhuvudtaget..

• min dotter Julia

Här är sida om de andra glidmedlet!

ja är faktist Upprörd över apotekets "KLICK" tänk om detta nu har påverkat vår bebis tillverkning i snart 19 Månader?! har använt de sen min lilla kom ut!

www.storkhjalp.se/glidmedel.asp

• Ofir1

min dotter Julia - Det var den texten jag menade. Vart hittade du den?
    Ja, fy vad dåligt att det inte finns någon tydlig info om klick:s påverkan på simmarna. Tack och lov är det ju lätt att årgärda. Men så himmla onödigt. Det blir ju att kämpa i motvind.
    Fy vad arg man blir.
    Jag slutade dock med klick efetr att vi försökt nån månad. Eftersom jag hörde att det inte var bra. Men de kan ju inte räkna med att alla ska lyckas få reda på det ryktesvägen.

• min dotter Julia

fick infon på Storkhjälp.se under röd blinkande "Viktig information" Vi sa de att här kommer de banne mig inte bli något mer klet av den varan.. är så jäkla besviken... Visst skyller ju inte mina(våra) problem enbart på dem, men med fakta kan ja säga att de kan ha påverkat! då ja har väldigt fina Äl enligt labb prover och att vi alltid kör med "klick" då vi ska rulla runt Men nu är de slut med detta!

• Ofir1

min dotter Julia - Ja, just det. Det var där jag såg det.
    Ja, jag tror absolut att chansen finns att det kan ha påverkat en del
    Även om mycket tid har gått nu så är det ju iaf jätte bra att ni har kommit på det nu och kan sluta använda det. Jag tror nog att det kommer att underlätta.

• Kickan 84

Tjenixen!

Hur för ni dagbok över tempen?

Nu borde det väl ändå vara vår tur snart? Pergostart 20/12
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*