• kozzan

är det okej att säga negress?

det är mkt prat om att man inte bör säga n.... eftersom det kan vara stötande för vissa. men är det okej att säga negress? ag tycker det är ett fint ord och helt ok att säga så länge personerna jag pratar med inte tar illa vid sig av det...

världens finaste tjej finns hos mig
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden är det okej att säga negress?
  • Zaria

KJN: Tydligen, har blivit kallad neger ända sedan dagis och det händer fortfarande, tydligen räknas de som är mörka i hyn som negrer och invandrare som blattar i folkmun...tråkigt men sant

• tasha

nej vi e inte negrer/negresser men verkligheten e att alla kallar en för neger för att jag e mörk i hyn .. då blir man tydligen automatiskt en neger för många ... o det e jätte tråkigt o höra hela tiden i nedlåtande ton "din jävla neger", ska jag tala om!! för mig känns de värre att bli kallad en "jävla neger" än en "jävla f i t t a", kallar mig någon f i t t a bryr jag mig inte de minsta, men negerjävel, de känns ordentligt varje gång .. ( fast man egentligen inte borde bry sig alls då det väl e i okunskap många kallar en för neger, man märker ju bara här på forumet hur många som tycker att ordet neger e OK )

• tasha

robot, det var de mest iq befriade inlägget jag någonsin sett .. * skrattar högt *

• Destiny03

Min fråga är hur många här beskriver en vit människa som vit, gris, white trash, cracker eller något annat som dem upplever som nedsättande!?! med tanke på ordets ursprung så tycker jag bättrre om att vara afrikan eller enkelt Yvonne. Jag är en person, en människa!!! tack

• JeckaH

Använder varken ordet neger eller negress, eftersom det finns så många andra ord för mörkhyade människor som ingen blir sårad av. Då är det självklart för mig att använda mig av dem istället!

• lillagryn2

Jag reagerar över att folk tycker det är viktigare att de får använda ord som det är vana vid hellre än att tänka sig för och kanske lära sig något på kuppen.
    Det är otroligt obildat´, förutom att det är kränkande.

"en neger blir inte mindre neger för att man kallar honom svart"

Kallar ni personer med inlärningssvårigheter idioter också?

Etta med kokvrå, vad tror du folk kallar någon som är ungefär som du, isht när du inte hör?

• lillagryn2

Och, nej jag menar inte att det är en svårighet/nackdel att vara svart, förutom dumheten och okunskapen man möter. Så försök inte vända på mitt inlägg!

• jeannette

negress tycker jag att det låter SÅ vackert typ sexy och exotisk på nåt vänster

så för mig låter inte alls ful ord...

neger låter i mina ögon rasistisk o ful men det är säkert media som har gett den vinkel till själva ordet.

• Niki

Jag tycker att negress låter vackert.

Svar på tråden är det okej att säga negress?