• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • teddybjörnen fredriksson

Jag tror att Johan mår dåligt psykiskt och har tappat stinget. han har ju rösten och utseendet men det håller liksom inte hela vägen. Han åkte ju ut förra året då hans nerver inte höll, känns som han är i samma situation nu. Läste också någonstans att han och hans tjej gjort slut under tiden i idol, kanske ingen höjdare. Nej, han är nog inte redo för det livet än utan behöver växa till sig ännu mer - synd för han var mycket bra i början av hösten tycker jag.

• dotter04
    Mia888 skrev 2006-11-08 14:31:24 följande:
    Det var någon som skrev att om det hade varit en seriös tävling så hade man inte valt folket som jury. Men om juryn hade fått bestämma så hade Cissi och Johan varit borta för länge sen! Och de har musik som sitt jobb, så näää, Cissi kan inte sjunga!
    Precis min åsikt! Juryn hade röstat ut cme för länge sen tror jag!
    teddybjörnen fredriksson skrev 2006-11-08 14:31:31 följande:
    Jag tror att Johan mår dåligt psykiskt och har tappat stinget. han har ju rösten och utseendet men det håller liksom inte hela vägen. Han åkte ju ut förra året då hans nerver inte höll, känns som han är i samma situation nu. Läste också någonstans att han och hans tjej gjort slut under tiden i idol, kanske ingen höjdare. Nej, han är nog inte redo för det livet än utan behöver växa till sig ännu mer - synd för han var mycket bra i början av hösten tycker jag.
    Jag tror inte heller Johan är redo för idol-livet, tyvärr. Om några år däremot, kanske han har växt till sig lite och kaxat upp sig för det som kändislivet innebär. Eller, så är det helt enkelt inte hans grej att stå framför kameran inför miljoner tittare även om han kan sjunga rätt så ok. Undrar om han söker uppmärksamheten för att han har ett enskilt behov av att synas. *spekulerar*
  • dotter04

Oups, lite stavfel...

"Precis min åsikt! Juryn hade röstat ut dem för länge sen tror jag!"

...menade jag ju förstås!!!

• ming
    dotter04 skrev 2006-11-08 14:46:13 följande:
    Oups, lite stavfel..."Precis min åsikt! Juryn hade röstat ut dem för länge sen tror jag!"...menade jag ju förstås!!!
    Fast juryn tjatade ju så mycket om hur bra Cissi var (är?) och att hon defintivt hör hemma i finalerna.
    Kossan af Svammel
  • Sandys

Undrar hur det hade gått om man istället för att rösta på den man vill ska stanna, hade röstat på den man vill ska ut??

Jag tror Cicci åker på fredag men jag hoppas att Johan gör det (de kan ju tyvärr inte åka ut samtidigt och jag tycker Johan är sämre än Cicci...

denna vecka: Johan
    nästa vecka: Cicci
    sen: Felicia
    final mellan Erik och Markus

• bebba
    Mrs Lejon skrev 2006-11-08 15:00:21 följande:
    Undrar hur det hade gått om man istället för att rösta på den man vill ska stanna, hade röstat på den man vill ska ut??Jag tror Cicci åker på fredag men jag hoppas att Johan gör det (de kan ju tyvärr inte åka ut samtidigt och jag tycker Johan är sämre än Cicci... denna vecka: Johannästa vecka: Ciccisen: Feliciafinal mellan Erik och Markus
    Tror på samma slutresultat! :)
  • Mia888

Mrs Lejon och bebba: Håller med er och hoppas att resultatet står sig!

Ming: Ja, det var när finalen började ja, men nu är det bara 5 kvar och förtjänar inte att vara kvar så långt. I fredags sa de ju att detta inte håller och undrade om detta räckte? I aftonbladet sa Daniel att svenska folket röstade skamligt och att både Johan och Cissi borde ha åkt innan Danny.

• pusselbitar
    bebba skrev 2006-11-08 14:15:07 följande:
    pusselbitar skrev 2006-11-08 14:11:06 följande: Samma intressen? Röstar du Felicia för att ni tänder på killar båda två? Däremot är det väl inte så konstigt att en flata skulle rösta på cissi för att hon är snygg precis som alla småtjejer röstar på Erik och Danny för att dom tycker att dom är snygga. Sen räcker det nog inte till att bara "se bra ut".Ne, det är ju de jag sagt hela tiden. Men Cissi röstar man bara på för att hon ser cool ut. Det kan inte vara för att hon sjunger bra, för det gör hon inte.Och nej, jag röstar inte på felicia just därför. Jag röstar inte på någon. Men jag tycker felicia är GRYM på att sjunga och hon ser faktiskt himla bra ut. Enligt mig. Precis som du tycker att Cissi ser bra ut o sjunger bra. Skillnadet är bara att Felicia kan sjunga. Kanske inte har en jätte egen stil, men det är inte heller därför hon gick vidare från första audition!Erik är grym han med. Han sjunger och ser bra ut = en bra kombination. Samma med honom, han kom med från första audition för att han sjöng bra, inte för att han har en utstickande/egen personlighet.
    Fast det är ju din åsikt, att hon inte sjunger bra. Jag röstar inte på Cissi för att hon är snygg för det tycker jag inte. Jag röstar på henne för att JAG tycker att hon sjunger bra.
    Cissi gick vidare för att hon sjöng bra på sina första auditions. När hon skulle kvala så fick hon grymt bra kritik från juryn och det var ett stort frågetecken änr hon inte gick vidare direkt. Alla i juryn hade tippat henne vidare och kallade henne en redan färdig stjärna. Erik däremot var reserv och hade egentligeni nte varit med idag om inte nån annan hade hoppat av idol.
  • ming

Ja, Erik och Markus i final är ju bra!

Kossan af Svammel
  • bebba
    pusselbitar skrev 2006-11-08 15:06:33 följande:
    bebba skrev 2006-11-08 14:15:07 följande: pusselbitar skrev 2006-11-08 14:11:06 följande: Samma intressen? Röstar du Felicia för att ni tänder på killar båda två? Däremot är det väl inte så konstigt att en flata skulle rösta på cissi för att hon är snygg precis som alla småtjejer röstar på Erik och Danny för att dom tycker att dom är snygga. Sen räcker det nog inte till att bara "se bra ut".Ne, det är ju de jag sagt hela tiden. Men Cissi röstar man bara på för att hon ser cool ut. Det kan inte vara för att hon sjunger bra, för det gör hon inte.Och nej, jag röstar inte på felicia just därför. Jag röstar inte på någon. Men jag tycker felicia är GRYM på att sjunga och hon ser faktiskt himla bra ut. Enligt mig. Precis som du tycker att Cissi ser bra ut o sjunger bra. Skillnadet är bara att Felicia kan sjunga. Kanske inte har en jätte egen stil, men det är inte heller därför hon gick vidare från första audition!Erik är grym han med. Han sjunger och ser bra ut = en bra kombination. Samma med honom, han kom med från första audition för att han sjöng bra, inte för att han har en utstickande/egen personlighet. Fast det är ju din åsikt, att hon inte sjunger bra. Jag röstar inte på Cissi för att hon är snygg för det tycker jag inte. Jag röstar på henne för att JAG tycker att hon sjunger bra.Cissi gick vidare för att hon sjöng bra på sina första auditions. När hon skulle kvala så fick hon grymt bra kritik från juryn och det var ett stort frågetecken änr hon inte gick vidare direkt. Alla i juryn hade tippat henne vidare och kallade henne en redan färdig stjärna. Erik däremot var reserv och hade egentligeni nte varit med idag om inte nån annan hade hoppat av idol.
    Ja, det är min åsikt. Jag har inte sagt nå annat?
    Tror ändå att folk röstar på Cissi av just den anledningen.
    Cissi var bra, men har inte blivit bättre. Det är väl bara tur att chansen kom till Erik som utvecklats mest utav alla kandidater.