Idol del 2
Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.
www.tv4.se
Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.
www.tv4.se
Temat är Motown. Här är låtarna:
1 Erik Segerstedt
I wish/Stevie Wonder
2 Cissi Ramsby
You can't hurry love/The Supremes
3 Markus Fagervall
What's going on/Marvin Gaye
4 Johan Larsson
Yester-me, yester-you, yesterday/Stevie Wonder
5 Felicia Brandström
This old heart of mine (is weak for you)/The Isley Brothers
Omgång 2:
1 Erik Segerstedt
I heard it through the grapevine/Marvin Gaye
2 Cissi Ramsby
All night long (all night)/Lionel Richie
3 Markus Fagervall
Ain't too proud to beg/The Temptations
4 Johan Larsson
Do you love me/The Contours
5 Felicia Brandström
Never can say goodbye/The Jackson 5
Eh... vad menar du med omgång 2, Bettiz? Är det nåt som går när jag har somnat?
äppelpaj: Det stod så på deras idolsida så det är inte JAG som menar nåt! Men troligtvis så kör de f o m nu 2 framträdanden för att fylla ut tiden. Gissar jag på!
Men Cissi KAN sjunga. Visserligen bättre i kvalet än nu, men visst kan hon sjunga. Däremot kanske hon inte är klockren alla gånger, men som till och med juryn själva säger gång på gång, det är inte alltid viktigast. Det viktigaste är att förmedla en känsla.
Bettiz, jaha ja så kan det ju vara. Tänkte inte på det...
Jag tycker det ska bli kul med två låtar var.. Gör ens favorit en dålig låt så kan den andra bli super
Inte lika bra som de andra i tävlingen. Tom Johan sjunger bättre än henne. Eller ja, han har bättre sångteknik.
Som sagt, det spelar ju ingen roll om hon sjunger bäst eller inte. Det handlar ju om vad tittarna ser i henne. Och tydligen så är det ju många som fortfarande tycker att hon har någonting som tilltalar dom eftersom hon fortfarande är kvar i tävlingen.
här kan man lyssna på några låtar som Jessica sjunger: http://www.allears.se/MyPage.aspx?name=Jez
Fast hon har ju varit en av dom som fått minst röster varje fredag? Så så himla duktig är hon inte.
Tyvärr.
Jag kan hålla med om att hon har personlighet. Hon är cool o rolig, men det gör henne inte bättre på att sjunga som hela tävlingen faktiskt går ut på. I alla fall till 50%.