• Status Mamma

Idol del 2

Här fortsätter vi babbla om tv-programmet Idol 2006.

www.tv4.se

• Svar på tråden Idol del 2
  • Sleepyhead
    sunny79 skrev 2006-11-25 12:46:54 följande:
    Sleepyhead skrev 2006-11-25 12:45:18 följande: kolla reprisen i helgen vet'ja Kund ejag gjort men jobbar juuuuuu.......missar bägge chanserna...ännu surare...heheheh Mina ögon kan tindra och mina läppar kan le..men...
    eller kolla låtana på internet
    Jag älskar min Teo 060101!!!
  • Grisen81

Jag tycker Erik ska vinna IDOL för att Markus kommer ändå få skivkontrakt och då kan Markus få välja andra låtar istället. Han gillade ju inte nya Idol vinnar låten. Han fick ingen känsla med den. Bättre Markus får skriva eget matrial. Och Erik få ta den skriva låten. för han gillade ju den. Se bara på Darin. Han är ju riktigt känd nu.

tvilling morsa
  • Sleepyhead
    Grisen81 skrev 2006-11-25 13:23:24 följande:
    Jag tycker Erik ska vinna IDOL för att Markus kommer ändå få skivkontrakt och då kan Markus få välja andra låtar istället. Han gillade ju inte nya Idol vinnar låten. Han fick ingen känsla med den. Bättre Markus får skriva eget matrial. Och Erik få ta den skriva låten. för han gillade ju den. Se bara på Darin. Han är ju riktigt känd nu. tvilling morsa
    fick han ingen känsla av den? sa han det igår? det måste jag ha missta ja men då vore det ju märkas när han sjunger den nästa vecka kanske..får vi hoppas*
  • Grisen81

Han sa ju det igår att han hade haft svårt att spela in den nya låten i studion. Han fick öva,öva öva.....

tvilling morsa
  • Sleepyhead
    Grisen81 skrev 2006-11-25 13:28:10 följande:
    Han sa ju det igår att han hade haft svårt att spela in den nya låten i studion. Han fick öva,öva öva..... tvilling morsa
    jaha ok hm då kanske jag var nere hos Teo och vaggade honom då? *inget minne* jaja*
  • dotter04
    Grisen81 skrev 2006-11-25 13:28:10 följande:
    Han sa ju det igår att han hade haft svårt att spela in den nya låten i studion. Han fick öva,öva öva..... tvilling morsa
    Ja, fast jag tror han menade att han hade svårt att få in känslan innan allt komp var på plats, det sa även låtskrivaren  vad-han-nu-heter som satt med i studion och "knappade". Så fort Markus fått höra kompet så var han mer "inne i det hela" och "förstod hur den skulle vara" typ, fattade jag det som iaf... Och sen tycker jag Markus är proffsig som frågar låtskrivaren om det är ok att göra si eller så och bolla lite tankar och idéer för att göra låten ännu mera till sin, liksom.

Men, jag tycker faktiskt att både Markus och Erik är värdiga vinnare, var och en på sitt sätt. Så jag vet ärligt talat inte vem jag ska rösta på nästa vecka. Det får nog dagsformen avgöra, eller så röstar jag väl lika mkt på båda två för att jag inte kan bestämma mig...
  • Carisma95

Mallan:

"Varje gång en amerikanare hör ordet "shit" ryggar de tillbaka, är ju typ lika fult ord som "fuck".."

Då gäller det nog bara amerikanare.
    Jag sa det (av "misstag") till en engelsman och han reagerade inte alls.

• ming

Va, pratar ni om vilka ord som är okej att säga nu eller???
    Shit i Sverige är väl lika fult som att säga skit...

Kossan af Svammel
  • Örnen76
    Grisen81 skrev 2006-11-25 13:23:24 följande:
    Jag tycker Erik ska vinna IDOL för att Markus kommer ändå få skivkontrakt och då kan Markus få välja andra låtar istället. Han gillade ju inte nya Idol vinnar låten. Han fick ingen känsla med den. Bättre Markus får skriva eget matrial. Och Erik få ta den skriva låten. för han gillade ju den. Se bara på Darin. Han är ju riktigt känd nu. tvilling morsa
    Men Sebastian är väl inte mer känd än Anges?
  • Carisma95

Jumjum84:
    "Men det handlar ju inte om vem som utvecklats mest.. utan vem som är en stjärna.. en idol."

För mig är en stjärna (tyvärr) inte nån som Marcus; som bitvis är stel som en pinne, knyter handen nästan HELA låten.
    En stjärna är inte BARA en bra röst...!

Go Erik!

Ming:
    Japp, i den här tråden diskuteras allt...
    Shit för mig, då menar jag ungefär "ojdå, hoppsan".