Inlägg från: Valaina |Visa alla inlägg
  • Valaina

Vintermammor fr Västerås 3

Hej tjejer..
    Var hos BM idag och det visade sig att jag har +2 i protein, så jag måste till spec.MVC redan imorgon bitti 9:30 för kompletterande provtagning, så jag kommer inte på fikat tyvärr, hade verkligen sett fram emot det.
    Men blodtrycket var bra iaf, så det är förhoppningsvis ingen havandeskapsförgiftning....håll tummen!
    Fast det känns ju bra att de håller koll.
    Och bebisen är ju iaf "klar" att komma ut om de skulle vilja sätta igång mig. Men jag har ju inge bra erfarenhet av igångsättning så jag är lite, lite orolig även om jag inte borde det innan jag vet vad som gäller...
    Men jag hör väl av mig imorgon så får ni höra hur det gick...

Ett bra besked till alla er med barn och som ska ha snart: Det är inget förbud mot syskonbesök än så länge, så om nåt händer i veckan får Minja komma upp och hälsa på! (enl min BM idag)

• Valaina

Bara en snabbis...
    Ska bli inlagd idag, hade mer protein och lite högre blodtryck. De vill kolla mer grejer....
    Hoppas att det inte blir som förut...Vill inte kejsarsnittas...
    Jobbigt att inte få vara med Minja och skitpiss att det inte kan vara "som vanligt"! Vill inte bli inlagd!
    Vi hörs när jag blir "utsläppt"...

• Valaina

Hej allihop!
    TACK så mycket för alla lyckönskningar. Kom hem i söndags med världens finaste pojke, Elis.
    Det blev inte som vi tänkt oss, tyvärr, men han kom ju ut och var frisk och vacker som en gud, så jag skulle aldrig kunna klaga egentligen.
    Men jag ska lägga in en förlossningsberättelse i bloggen för den som vill läsa om min "dramatiska" igångsättning.

Hör av mig igen, återigen, TACK alla! Och kramar!

• Valaina

Hej alla!
    Vi mår bra och amningen fungerar bättre än bäst. Han hade gått upp 160 gram på 2 dagar. Riktigt skönt.
    Idag har vi annons i tidningen förresten. Det var dyrt...

Hur går det för Delphia? Nån bebis ännu?

LL--> Nu har jag lagt in en berättelse i min blogg om du vill läsa.

• Valaina

Hej alla tjejer!
    Har tagit bort "häftklamrarna" idag, så nu ser jag mindre ut som Frankensteins brud... Känns skönt att slippa dem.

Candyheart--> Ja, visst står man ut med jordens plågor för sitt barn. Tack för att vi fick läsa. Meja är ett väldigt fint namn.

LL--> Nu tycker jag att du ligger lite efter, nu vill Elis ha en polare på gryta! Mår du bättre? Jag ska nog också börja med julkort snart, blir nog nåt med mina barn på.

Tänk vad coolt att man har två barn..hihi...och att det är så lätt att älska bägge oändligt.

• Valaina

Deighton--> Ja, jag är lycklig, trött som sjutton men lycklig!

Ja, 2 barn...Idag har jag varit ensam med dem från 11:00-20:00 och fått se hur jäkla duktig min stora tjej är. Inte ett endaste gnäll om att jag prioriterar Elis eller att hon får vänta lite på saker och ting. Jag blir alldeles varm av stolthet när hon är så tålmodig och fin.
    Men jag nåste ju beundra de som har två blöjbarn..jag fattar inte hur de ska orka. Minja är ju ändå "stor" och klarar mycket själv och fattar liksom läget om man säger.

Städmani..ja vem hade kunnat ana att man skulle slippa det? Micke har fixat allt, precis allt, de senaste veckorna. Städning, tvätt, disk och matlagning. Han är verkligen helt underbar. Tur att man träffat en sån prins.

• Valaina

Grattis Bea + pappa XXX (kommer inte ihåg vad han heter) till pojken! Vilket gulligt namn!

• Valaina

LL, Deigton, En solstråles mamma-->På fredag, var har ni tänkt att fika? O

• Valaina

Jo, hoppas LL!!! Jag hoppas...

Fika; Kanske dyker upp på fredag och visar upp skatten...Men bestäm vart ni tänker gå först. Jag vill inte lova något, det känns som om han får styra..

• Valaina

LL--> Ja, dig vill jag inte se på fredag!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3