Inlägg från: Valaina |Visa alla inlägg
  • Valaina

Vintermammor fr Västerås 3

Måste stryka mig från lunchen...Älskling hade redan bokat upp oss på träff... Men jag får följa med nästa gång!

Vill också på babysim! Hoppas det finns platser kvar v 11, för det skulle nog passa älskling bäst så att han kan vara med också!

Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL--> Ja, vad skönt att hon inte prosade! För det är ju bra att amma men inte till vilket pris som helst! Förresten, jag har nog fixat in mig på babysimmet som ni bokade in er på. Min kompis jobbar på löga och skulle kolla upp det. Tyvär åker hon till Thailand på långresa, så vi får inte henne som ledare, men hon sa att hon som har fredagar 16:30 är jätteduktig och bra. Så det låter ju toppen! Visst var det vecka 11 det började?

Medicinen verkar fungera bra förresten, Micke har inte behövt gå ut med vagnen och "söva" honom på evigheter känns det som. Nätterna börjar bli bättre och bättre och han äter skitbra och somnar om på direkten! Det blir välbehövlig sömn även om den blir avbruten.
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Jordnöten--> Tänker på dig, usch vad jobbigt att vara dålig när man som minst vill det! Hoppas du mår bättre snart!

LL--> Nej vi får inte min kompis som ledare på babysimmet, men hon visste vem det var som hade det på fredagar och den tjejen var bra enligt min kompis. Hon skulle ringa mig idag...hoppas hon inte glömt bort mig...Förvånad
    Minja och Elis mamma
  • Valaina

Angående dagis....På alla dagis (/fritids) i västerås jag jobbat på då jag var med i vikarieförmedlingen (ca 10 st ställen) så fick de barn med föräldralediga mammor/pappor vara på dagis 9-14. Och det för att om alla föräldrar skulle bestämma egna och olika tider så skulle den vanliga verksamheten bli lidande då man skulle göra något, till exempel på utflykt. Det tyckte fröknarna var den bästa lösningen. Det är ju ändå för lite personal på dagis så om föräldrar skulle bestämma helt själv över tiderna så skulle många komma precis innan lunch och det blir mycket mer strul för de andra barnen när det hela tiden kommer och går barn.
    Jag kan ju hålla med om den motiveringen faktiskt.

Men att de skulle minska tiden till 3 timmar låter ju skitdumt. Man skulle ju knappt hinna hem efter att ha lämnat innan man skulle behöva gå iväg igen.

Nu har ju jag Minja hemma, men för er som inte har era barn hemma hos er kan jag förstå att det blir lite körigt med hämting och lämning.

Däremot tycker jag att det är tveksamt att man ska få vara på dagis(/fritids) när det är "sommardagis" om man är hemma.

Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL--> He he..kul "test". Nu är det klart med bokning av babysim. Fredagar kl 16:30 from vecka 11. Det ska bli kul! Förresten, skulle inte du vara utan internet??? Eller hade du tur?
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL--> Har du lust att ta en fika på stan imorgon, eller har du redan dejt med någon/massor av ärenden så att du inte hinner? Vore trevligt iaf. Jättefina bilder!!!
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL (och ev Deighton)--> Det är ju lite svårt med tider men för oss passar det bäst runt 12, för Elis brukar äta runt 11-11:30. Men man vet ju aldrig vilket ryck han kan få och äta senare/tidigare. Men vi kanväl sikta på 12-snåret om det passar er/dig? Minja följer med också. Jag mailar över mitt nr också...
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Tack allihop! Är nöjd med bilderna.

Är dock fortfarande förbannad över att ha blivit "ficktjuvad" på min mobil på stan när jag och LL var och fikade. Någon jvel stal den rakt ur min jackficka! Jag önskar bara att det verkligen är så att "what goes around comes around". Jag är inte så arg över själva telefonens värde som sådant, mest att något fanskap till tjuv sitter där och ler!
    Ursäkta svordomarna men jag är sååå jäkla less på folks oärlighet och snikenhet! Och irriterad över att förlora alla telefonnummer och bilder och inspelningar med Minjas röst.
    ÅH, man ska inte irritera sig över sånt man inte kan göra något åt, jag vet, men det är så förbannat svårt att släppa det. Jag känner mig faktiskt kränkt på nåt konstigt vis. Att nån var inne på mitt område, i min ficka när jag inte märkte!

Men tack till guld värda Lina som följde med mig till polisen och kollade Minja och var ett jättebra moraliskt stöd och fick tyvärr bli klagomur... TACK LINA!
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Jordnöten--> Ante är ju ett helcoolt namn verkligen! Kul att ni hittade ett på A. Skrattande
    Minja och Elis mamma
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3