Inlägg från: Valaina |Visa alla inlägg
  • Valaina

Vintermammor fr Västerås 3

LL--> Fick alla mina nya stämplar idag på posten...Man blir sååå sugen att pyssla nu ju!!
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL--> Ska ned och köpa blanka kort (och ev sån där foam?) som jag ska göra dopinbjudan av...Vi kanske kan ta en fika..Och förhoppningsvis blir det roligare än förra gången..he he..SkrikandesInga tjuvar ska få talla på min jacka igen!!!

Deighthon--> Tack det samma! Det var ju toppenmysigt!

Krofnica--> Det var trevligt att träffas "på riktigt"! Fina tjejer du har. Minja gillade Lejla!
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Aran--> Elis började le vid ca 3 veckor, han "svarade" med "prat" vid ca 1.5 mån. Han jollrar inte nyanserat riktigt ännu. Men han kan härma ljud litegrann och ler/skrattar när man gör miner och spruttar med munnen.
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL--> Runt 10-11 beroende på Elis/Minjas humör... Jag kan ju messa när vi är på väg ned... Tar du bussen också?
    Minja och Elis mamma
  • Valaina

(Kanske Elis tar flaska då, så att jag kan ha pumpat ur och vara barnledig, annars är det hans skrikperiod, så vi får se, men jag vill!)

Jag skriver upp mig!

Me&I party hos Lotta, 22/2 kl 19:
    Lina
    Malin

Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL, Jordnöten, Lillen--> Jag ska ge Elis mat ca 10-10:30, sen går jag till bussen och hoppas på det bästa. Det är ju så svårt att säga en exakt tid. Men förhoppningsvis är jag nere senast 11:00.

Men jag messar hur som helst till dig, Lina, när vi kliver på bussen....
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL--> Förmodligen...om Elis sover....he he... Om 5 minuter äter han, sen klär vi på oss och går till bussen.
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Cella--> Elis fick napp andra dagen på BB och det störde inte amingen, han fixade bägge superbra! Så det fungerar ju för vissa iaf Skrattande
    Minja och Elis mamma
  • Valaina

Roligt för solstrålens mamma!!!

Minja och Elis mamma
  • Valaina

Jag skäms nästan att berätta det nu när ni andra har berättat om era jobbiga nätter.
    Men Elis har sovit 7-8 timmar per natt i tre under tre nätter i följd. Jag är överlycklig över sömnen. Han somnar mellan 21 och 22 och vaknar runt 05 och äter och sedan somnar om igen till 7-8.. Men det kan ju ändra sig har man hört. Men glada är vi!!!!

Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Atelli--> Jag har en bekant från Riga. Vill du ha hennes nummer? Eller ska jag ringa henne och kolla om hon vill ställa upp som tolk?
    Minja och Elis mamma
  • Valaina

Alltså hon bor här i Sverige , träffade en av mina kompisar, blev kär och flyttade hit...

Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Deighthon--> Gjorde lite som du och gav Elis extramat innan han skulle sova igår kväll/natt. Han fick 50 ml av min sparade mjölk efter den vanliga amningen och : Ahh! Har sovit från 23:00 till 7:30!!!! Min son är världens bästa unge!!
    iofs har han sovit 7,5-8 timmar på "bara" aming förut, men nu sov han verkligen hela natten och vaknade inte och gnydde då och då så att man fick stoppa i nappen, utan sov gott hela tiden! Vi också!!!Skrattande
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Aran--> Du skulle ha skällt på honom...vilken tölp!
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Cella--> Grattis!!

Trikarn--> Hoppas Korall mår bättre snart, det är ju så jobbigt när ens lilla mår dåligt.

Flink--> Snart är det din tur! Och min tur att komma över med en present när du just vaknat..he he... Jag tror du får en flicka! Om man får gissa....
    Minja och Elis mamma
  • Valaina

Förresten tjejer, har köpt en amningspump idag av en tjej här på FL, en Avent Isis hand"driven".

Fråga:
    Är det någon som har nån erfarenhet av pumpar i allmänhet och just den sorten i synnerhet???

Minja och Elis mamma
  • Valaina
    babyontheway--> GRATTIS!!!

Trikarn--> Hoppas, håller en tumme!
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Lillen---> Vad fin Melvin är! En riktig goding..
    Minja och Elis mamma
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3