Inlägg från: Valaina |Visa alla inlägg
  • Valaina

Vintermammor fr Västerås 3

Babycat--> Jag har fått det med bägge mina....
    Men tydligen är det mindre risk att få det med andra barnet, så länge det är samma pappa. (Som det inte är i mitt fall)
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Candyheart och Aran--> Jag har också känt så, att jag verkligen blev besviken över hur förlossningen slutade. I ett snitt till. Och sedan får man nästan dåligt samvete över att man inte bara är tacksam över att han kom ut överhuvudtaget, på vilket sätt det än blev. Dessutom vet jag ju att om det ska bli ett barn till så blir det automatiskt planerat snitt eftersom jag har två snitt sedan tidigare....
    Men det känns mer och mer avlägset och jag hoppas att jag kan rycka på axlarna om ett tag. Vem vet?
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Trikarn (och alla andra)--> "Får" min dotter på lördag, så jag vill vara med henne, men nästa gång kanske jag kan följa med. Hoppas ni har kul!
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Krofnica2002--> Du har naturligtvis rätt! Man måste ju se det så, positivt, såklart men det kan vara svårt när man liksom var så inställd på något annat. Jag är supernöjd med resten av min BB-vistelse, men hade önskat att jag hade få föda vaginalt.

Det är ju inte bara barnet och själva födseln jag tänker på, jag tänker på att det finns vissa risker efteråt med snitt. Man kan få bråck i ärrvävnaden. Och det är inte kul. Har en bekant som är snittad två gånger och som riskerar få stomi/kevlarplatta på magen för att den är så "sliten". Iofs är hon väldigt överviktig och har kanske pandlat lite i vikt, men ändå...Jag hoppas bara att jag inte ska få några efterkomplikationer.

Deighton--> Vad kul att du också hamnade på "vårt" babysim!!! Vi resonerade precis som du, den tiden kan Micke följa med och därmed också Minja.
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Aran & Medusan--> 
    Inte för att det blir bättre av att jag gnäller i efterhand men jag kan inte låta bli...jag blev till och med nekad lustgas när jag kom ned från 86:an till förlossningen med stormvärkar som kom med mindre än en minut emellan. En barnmorska menade att det var för tidigt. Men det är ju i "början" av förlossningen som den är till för.  
    Jag skrek redan då och en barnmorska frågade "Har du verkligen ont?".
    Då hade man lust att svara: Nej, jag bara luras med er fattar ni väl!

Men läkaren som kom sen var underbar och också hela "teamet" som var med på snittet...
    Minja och Elis mamma
  • Valaina
    Deighthon--> Generad Upptäckte nyss att jag har stavat fel på ditt namn hela tiden...Ursäkta det....
    Minja och Elis mamma
  • Valaina

Vilken tid? Tycker det är lite svårt att boka exakt...
    Runt 11:00 ?? Vad tycker ni??

Fika/lekdejt på Myrstacken onsdag 24/1
    Lotta
    Lina
    Malin, Minja och Elis

Minja och Elis mamma
  • Valaina

Blir utmärkt!

Sätter in ny lista....

Fika/lekdejt på Myrstacken onsdag 24/1. Ca klockan 12:30
    Lotta
    Lina
    Malin, Minja och Elis

Minja och Elis mamma
  • Valaina

Cella--> Minja var hos Mickes föräldrar nästan hela veckan och hos sin pappa en dag (den var vår vecka, så han hade bokat upp sig med mycket jobb).
    Minja fick komma upp på fredagen (Elis kom onsdag) då jag kände mig någotsånär pigg efter snittet. Ville inte att Minja skulle se mig då jag inte kunde gå och var alldeles slut, jag tror hon skulle bli lite rädd då. Hon tycker det är jobbigt med sjukhus redan som det är. Sedan har ju jag henne hemma då det är våra veckor och inte hos dagmamman.
    Så hon är med mycket med Elis, det tycker jag är mysigt.

Minja och Elis mamma
  • Valaina
    LL--> Vilka fina kort! Ska börja med mina snart....Blir grön färg på dem.

Kronfica--> Det är nog ingen fara. Man säger ju att man är smittfri efter 3 dagar med antibiotika..
    Minja och Elis mamma
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3