Vintermammor fr Västerås 3
Ja, det ska bli skitkul att träffa alla bebisar och mammor, med eller utan mage kvar.
Cella och Fighter, kul att ni är med...."The more the merrier"..
Ja, det ska bli skitkul att träffa alla bebisar och mammor, med eller utan mage kvar.
Cella och Fighter, kul att ni är med...."The more the merrier"..
Jag instämmer med alla....
GOD JUL till er alla från oss alla...,-)
Hoppas allas ju har varit toppen. Jag fick världens finaste DKNY klocka (som jag velat ha länge) av min älskling...(fast vi inte egentligen skulle köpa julklappar men man kan aldrig riktigt hålla sig)
Elis fick ett "Tummenbabygym" det är otroligt poppis. Vi har själva köpt en tummen musikmobil som hänger över vaggan som han också gillar skarpt, kan ligga och kolla lääänge...
Men nu har han varit apdryg i flera dagar och bara skriker och härjar. Magknip ibland tror vi, och det tar ju sååå mycket kraft. Man blir ju alldeles galen när det enda (nästan) som hjälper är att gå ut och gå med vagnen.
Särskilt när Minja är här, de veckorna blir jobbiga som f-n på nätterna. Hon vaknar ju ofta när han gallskriker och innan man fått tyst på honom börjar hon grina för att hon blir rädd. Och har man fått honom tyst precis finns stor risk att hennes skrik sätter igång honom igen.... Jag kommer inte ihåg att det var såhär jobbigt att höra barnskrik...
Nån annan som inte heller får sova gott varje natt???
Hoppas det lägger sig snart!
allas *jul* såklart
LL--> Vilken fin bild! Söta killen....
Vi har fått en medicin till Elis mot hans magknip och det verkar (peppar, peppar) bli lite mindre ont för honom. Hoppas att det blir ännu bättre, har ju bara provat 4 doser ännu...
Lillen--> Hjälper det för er???
Aran--> Jag helammar också och för mig/oss tog det ett tag innan det gick lite tid mellan gångerna. Nu äter han med ca 3 timmars mellanrum, ibland lite tätare mellan gångerna på kvällen. Max har det gått 4 timmar mellan måltiderna. Jag räknar tiden från att han börjar äta, alltså om han äter 12:00 så ca 15:00 vill han äta igen. Men jag tycker inte det är jobbigt att amma, det känns jäkligt bra att alltid ha med sig maten och slippa hålla på och kladda med pulver och vatten hit och dit. Det funkade inte med Minja nämligen och det var jobbigt tyckte jag. Då körde vi med både amning och flaska, det var lite körigt...
Sol och bad--> Det är ju jättebra att han går upp i vikt! Elis har gått upp lite olika men 350-400 gram / vecka. Jag är jättenöjd att han går upp så bra på amningen. Sköterskan frågade mig om jag bara ammade och inte gav tillägg, så bra tyckte hon att det var.
Nästa gång vill jag vara med och fika! Men det är lite bättre ojämna veckor...
Lillen--> Vi ger också 15 min innan mat. Gör som läkaren föreskrivit....![]()
Kul att ses igen. Jag hänger nog på också! Skriver upp mig iaf!
Lunch fre 5 jan
Bea + Fabian
Camilla + Filip
Ramona + Cassandra och Kevin
Lotta + Tilly
Jennie + Wille
Malin + Elis