• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • sol och bad

Hej tjejer
    Nu har alla vänner åkt hem och det blev lite ensam faktis, Jag/vi fick många fina presenter men min favorit e en bok som heter: Rut och KNUT leker doktor. Vi fick den från min vännina som e barnläkare , Jag tröttade ut henne med massor av frågor om babysar och sjukdomar , Stackaren va ju på semester.
    Jag har 3-7 veckor kvar till BF och tycker att det börjar blir spännande. Nu är det svårt att knyta skorna , det tar emot mot revbenen.
    Hoppas det blir lite ljusar imorgon, Jag blir deppig av Nov. regn/snö.
    Varma och soliga kramar till er
    Bea

• Deighthon

Bea - Jag tänker också hela tiden,nu är det 'bara' 3-7 veckor kvar....3 veckor låter super bra men 7 veckor låter jobbigt!!!!!
    Kan tro att du haft det mysigt med besök av dina kära vänner!

Du behöver inte baka tills på tisdag,jag bjuder på fika denna gång.Har ju bakat på mig i varje fall lite grann.Tänkte att det kunde vara skönt att träffas hemma och bara slappa lite!

• sol och bad

Deighton- Vilket lyx att få fika hemma hos dig utan att behöva baka själv. Jag har svårt att gå nu eller snarare jag går i snigelfart . Magen blir lika hård som sten/krampar när jag ökar farten. Det hade varit suverän om våra bebisar kommer sista veckan i Nov.? eller hur?

• jordnöten

Candyheart och Lillen:
    Grattis igen till era små. Skönt att höra attt ni mår bra Smitta osss nu ordentligt med bebisbaciller så vi också får träffa våra små snart!!! Var ju så klart tvungen att glutta in i era gallerier och titta på de urgulliga nykomlingarna i gänget Oj så gulliga!!!!

• Valaina

Candyheart--> Grattis till er dotter! Skönt att du trots skitjobbig förlossning kan se tillbaka på den som en positiv upplevelse (men iofs när man får ett litet liv med sig hem så kan ju inget vara dåligt)

Deighton--> Jag kommer att ta med mig Minja på tisdag, så att du vet. Om det inte blir så att vi åker till min mamma och hälsar på, då kommer vi inte alls. Vet mer imorgon när jag varit hos BM.

Europe var helt ok, tyckte mest att de skulle ha kört mer gamla låtar. Även om det nya materialet faktiskt är rätt bra, lite "tyngre" än förr. Fast Europe kan ju aldrig bli riktigt hårddrock, mest rock bara. Bra koncert iaf!

• Längtande Lina

Grattis Candyheart till Meja,...jättefint namn...ska genast in och kika på kort...

Lillen, grattis en en gång, Melvin är också ett superfint namn, kikar in om du också har lagt upp några bilder!!!

Trevligt med fika hos dig Deighton... ska se om mannen min kan köra mig... Valaina vill du åka med i så fall??? Fast först ska jag väl se till att bli lite piggare....men då har jag ju ätit anibiotika i 5 dagar, så jag borde ju känna mig bättre!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Delphia

GRATTIS Candyheart - Skönt att det äntligen är över nu och ni nu kan mysa med ert lilla underverk. Ska kika in i ditt galleri också. Är nyfiken på alla fina under som kommer i denna tråd

För mig hände det ingenting i helgen förutom att jag fick min första riktiga värk i lördagsnatt. Men sen har allt stått still. Fick lite mer propp med lite blod i men inget alls efter det. Går omkring här hemma och försöker inte att tänka på förlossningen. Vilket är lättare sagt än gjort. Hur kan man få ut en sån sak ur huvudet innan den har skett?? Tar mer än gärna emot en massa tips.

Ha det gött i kylan .... brrrHemlis

11 dagar kvar...
  • babycat

Gratttis till lillen och candyheart, ljuvligt söta bebisar ni har fått

Nu när jag är hemma från jobbet har jag så svårt för att sitta still, så jag renoverar hallen, lagar mat , bakar och tvättar och far fram som ett jehu. Känns som om man måste passa på då man har sonen på dagis några timmar, fast jag vet ju att när kvällen kommer så har jag ont i blygdfogen men jag kan inte låta bli....
    Någon annan som har problem med halsbränna? jag knaprar novalucol hela tiden med det hjälper inget vidare, nån som vet om det finns nåt annat man kan ta?

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3