• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Tre solstrålars mamma
    Aran: Hon sparkar enbart nedåt och puffar nedåt. Har dörför funderat mkt på hur hon ligger egentligen eftersom inte känner några rörelser över naveln sett i princip. Ytterst sällan iaf. Annars ligger allt koncentrerat till långt långt ned över blygdbenet. Ibland undrar jag om det är hål hela vägen i skinnet över snippan eftersom hon ofta bökar där...känns riktigt obehagligt...Fundersam

Jordnöten: Jo känns skönt att få göra extra Ul. Läkarens namn kommer jag inte ihåg men maken sa att han var Italiensk. Vet inte vad han fick det ifrån men han är väl iaf bättre än mig på att gissa nationalitet. Han var rätt lång, bröt lite och verkade aningen blyg enligt maken. Jag hade fullt upp med mina egna känslor å inte börja gråta så orkade inte titta närmre på läkaren
    Som vanligt när det gäller mig så tycker jag det jätte jobbigt när träffar läkare som bryter på svenska. Har jätte svårt för att förstå vad han/hon säger då och eftersom de pratar så icke känslosamt...de pratar ju fackmässigt...ja då är det ju ännu svårare att luska sig ut vad personen menar genom att se hur han/hon beter sig i tonläget. Dessutom tycker jag läkare är som politiker...de kan aldrig svara ja eller nej utan går en kringelkrok väg som bara gör en allmänt förvirrad. Å att dessutom då bryta på svenska...ja det gör mig total förvirrad och ledsen. Så maken får alltid översätta åt mig efteråt medan jag kämpar för att inte börja gråta...*s*

Nej nu ska jag hämta lillan hos farmorn och farfarn. Har inte fått ett dyft med plugg gjort idag heller..*suckar*. Vet inte vad det tagit åt mig men har verkligen ingen lust alls längre med pluggandet. Jätte skoj i skolan men hemma vill jag bara hitta på annat... 
    bf 26/1-2007 (v29)
  • Trikarn

Det finns en tysk manlig läkare som gör Ul på förlossningen..han är superhärlig..lång med ben och armar överallt =)

• Längtande Lina

Smilla, åh vad gott det lät med efterrätt.... Kan man få recept kanske???? Inget jag orkar göra nu....men när jag blir frisk så kan jag ju fira

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Aran

En solstråles mamma

Ok, då kanske jag inte behöver oroa mig för en tvärliggandes bebis.. Har mycket sparkar långt bort på höger sida av magen, och är livrädd för allt vad sätesbjudning, och tvärbjudning heter. Vill ha en bebis som ligger rätt denna gång, så man kan få prova på en vaginal förlossning .

Idag har jag donat o grejjat som bara den, städat ur balkongen, packat saker, tvättat i massor, bytit blomjord i krukor , dammsugit.. ja puhh förstår inte vad denna energi kom ifrån. Vi ska ju flytta om två veckor så detta måste ju göras, men har bara åhhh lixom inte orkat göra nåååått.. men idag kom det det en stänk energi från ovan verkar det som, känner mig riktigt duktig . Så nu återstår vad man ska äta ikväll..Nån som har något förslag?

• LillSkruttet

Aran: Samma problem här....vad ska man äta till middag? Vill ha nåt gott och lite lyxigt, som inte tar hela kvällen att laga. Och så något sött och gott efteråt. Har blivit en riktig gottegris!

• Aran

LillSkruttet

mmmm samma här, oxå blivit en gottegris. Men aahhh samma eviga fråga varje dag.. vad ska man äta?? jobbigt

• Minja

Lillskrutt och Aran: mat förslag, som jag skall göra i kväll...
    Urgröpt szarsch (hm det stavas def inte så) med köttfärs i ugn

När söt suget sätter in så är maränger och glass underbart gott tycker i varje fall jag..

• Valaina

Vad jobbigt med allt ont och hostsjukdomar...

Själv ska jag snart på Europe-koncert (utmana ödet med dryga liksvullna ben), nostalgiskt värre. Hoppas att bebisen inser att han/hon blir en rockbebis och väljer att titta ut av "ojudet"...
    Typ under "The final countdown", skulle vara nåt va???

Ja ja, ha det tjejer! Kram på er!

• Delphia

LL - Stackare att bli smått rånad på köpte är ju inte det man vill när man är sjuk. Hoppas du blir frisk snart.

Själv har jag fått en liten blödning igen. Men denna gång vill jag påstå att jag inte är ett dugg orolig. Ringde ändå förlossningen för att de ska göra en anteckning på att det ändå kommit lite idag. Hoppas man får åka in innan helgen är slut. Känner lite mer magknip och mensvärkar men de gör fortfarande inte ont.

Hoppas ni alla får en härlig fredagkväll och helg

14 dagar kvar till BF
Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3