• Mi Amore

Vintermammor fr Västerås 3

Kopierar Delphias första tråd och hoppas att aktiviteten fortsätter i denna

"Hejsan. Har varit runt och kollat och de flesta trådarna med Västeråsmammor har snart fått sina små. Själv är jag i v12 (idag) och känner att man hamnar lite på efterkälken där.
    Finns det flera som vill starta en liten tråd med mig här??"

Nu måste vi börja med vår tredje tråd då även tråd nr 2 har stängt.
    Nu är vi många som ska ha eller redan fått barn här i vinter.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-05 14:46:49:

Lägger in vår lista

www.familjeliv.se/Forum-2-18/m13870362.html

• Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3
  • Delphia

Hejsan på er alla glada. Hoppas allt är bra med er alla.

Själv har jag två st sjuklingar här hemma. Magsjukan har slagit till. Men det mest konstiga är att lillkillen åkte på det igår eftermiddag och han har inte varit i kontakt med någon, vad jag vet, som har varit sjuk i maggen. Inatt fick min man det och jag mår än så länge bra ... peppar peppar. Dessvärre inser jag att förlossningen, om den nu skulle ha kommit igång inatt, stannat upp. Ja det är ju bara att gilla läget. Jag har ju ändå 10 dagar kvar så varför klaga Men vill ju se bebisen nu.
    Är det några som har fler tips att slippa sjukan förutom mycket viktigt med hygien och vitpepparkorn?? Tar emot alla knep och knåp jag kan få.

Nä nu måste jag kika när affären öppnar så det finns lite sockerdricka och blåbärssoppa hemma till mina sjuka älsklingar. Ses nog här under dagen. Lär ju inte våga ta min ut idag pga smittorisken.

10 dagar kvar JIPPI, i morgon är det en siffrigt
  • sol och bad

Jordnöten- det blir nog du och jag för fika , Kanske LL ?
    Vill du fika i stan?

LL- vill du fika i stan?

Bea

• Längtande Lina

Deighton, vad jobbigt att din son har blivit sjuk
    Delphia, även du har det tugnt hemma med 2 st sjuka

Själv får jag väl inse mig förlorad mot den här sjukdommen...det blir verkligen inte bättre!!! Näsan är så förstörd så det blöder allt som oftast innefrån när jag snyter mig (som jag gör jämt). Och nu i 2 dagar har jag vaknat med ögonen nästan ihopklippade av var Så någon fika blir det ju inte tal om!!!!

Men jag tänkte eftersom det var så många som fick lov att hoppa av denna gång...kan vi inte försöka skjuta upp det till kl 10 på fredag eller så???

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • sol och bad

LL- jag kan fika både idag och på fre.

Bea

• Längtande Lina

Sol och bad, jag stannar som sagt hemma!!!! Finns inte en möjlighet att jag orkar ta mig ut på stan...måste försöka bli frisk nu!!! BF närmar sig ju med stormsteg......

Men som sagt om några kan på fredag så skulle ju det vara trevligt....om jag mår bättre då...men det får vi verkligen hoppas, då har jag ju ätit antibiotika i 8 dagar!!!

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Längtande Lina

Sol och bad, vad bra...

Ytterligare en 10.00 fika.... fredag 17/11
    Lina (längtande lina)
    Bea (sol o bad)

Kram Lina, BF 19/11 2006
  • Delphia

Åh vad härligt det låter med fika... önskar jag kunde hänga på. Men av förklariga skäl så vill jag inte smitta någon om jag nu råkar vara smittad själv. Vilket är mycket troligt.

• jordnöten

Godmorgon tjejer!

Här har det varit en mestadels vaken natt. Haft massor av förvärkar och drömt om förlossningen när jag väl sovit. Så nu känner man sig rätt mör. Men jag ska ju inte klaga i jämförelse med er som är sjuka eller har sjuka älsklingar hemma....Krya-på-kramar till er.

Eftersom det blev sådant avhopp på dagens fika med naturliga anledningar, så är det väl nästan enklast att skippa idag och ta igen det på fredag. Tror jag kan då, men måste kolla upp det först!

Ikväll ska sambon och jag iväg på sista delen i profylaxkursen. Vi har läxa till idag, där man ska fundera ut målbilder, skriva ner drömförlossningen, och mardrömsförlossningen. Höll på med ddet där precis innan sängdags igår och det är väl därför som tankarna runt förlossningen fortsatte snurra i sömnen.

• sol och bad

Jornöten- jag hade oxå marddrömmar i natt: Jag låg helt naken på gatan och skulle föda. det va super läskig, Jag vaknade helt svettig. Lycka till på profylaxkursen. nu ska jag ut på en promenad.

LL- Du måste verkligen vila så du orkar med förlossningen, Krya på dig. Kram

• jordnöten

Valaina: Hoppas att det går bra på spec MVC!! Och vad bra att syskon fortfarande är välkomna på BB.

Delphia: Har hört att kroppen inte brukar starta en förlossning om man är magsjuk...och det får man väl hoppas är sant...för det är ju inte så lätt att springa på toa titt som tätt mellan värkarna. Och så skulle man väl bli isolerad på förlossning och BB, för att inte smitta andra.

Längtande Lina: Vad jobbigt det låter! Låter ju som att du inte blir bättre alls, trots alla dyra apoteksgrejor. Stor krya-på -kram!

Svar på tråden Vintermammor fr Västerås 3