• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • NicoleSthlm
    Carina75 skrev 2006-11-16 16:28:45 följande:
    Nicole: Kanon! Då vet vi vem vi kan vända oss till när gröten är slut i hyllorna
    Haha de e bara att säga till! Jag fick gubben att ta in MAM Ultivent flaskor i sortimentet!
    Hjärtevännen skrev 2006-11-16 18:09:57 följande:
    Nicole: Gröten var på plats idag Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
    Vad bra! Jag tror t.o.m att barnmat ingår i gubbens ansvarsområde! hehe.....
    Mamma till Emilia 060707
  • pannkakan06

tjena tjejer. vilken disskussion om mat. här kör vi coop till max!

Igår när vi skulla lägga emilia halv 7 så var hon på jättebra humör och sååå trött. Men det slutade med att vi prövade med allt så hon skulle somna, höll på i 2 TIMMAR!! slutade med att tobbe fick gå ut med henne i vagnen närmare halv 9 tiden och hon somnade fick bära över henne till sängen!

Ikväll är det samma sak igen. Hon skriker så hon spyr upp all mat osv?!?! man blir så ledsen när hon ska behöva gråta sig till sömns någon som har varit med om detta? så just nu är sambon ute igen. Jag började natta henna 18:30 och hon skriker så hon kippar efter andan.. jättejobbigt!!

• Ninis

Jag var på MVC i dag och kollade blodtrycket. Det var inte lika högt som för tre månader sedan så jag får fortsätta att äta p-piller. Träffade både Smurfis och Hjärtevännen där och var ju tvungen att tala om att jag inte är gravid, annars undras det nog vad man gör på MVC

Efter det åkte jag in till stan med bvc-mammorna. Vi åkte till Room på Fridhemsplan, lunchade på Ett litet kök som ligger vägg i vägg med Room. Käkade deras supergoda clubsandwich. På Room handlade jag en äggklocka som man lägger ner i kastrullen och sen ändrar den färg vart efter hur man vill ha sitt ägg kokt - soft, medium eller hard. Köpte även en jättefin nattlampa till Englas rum. Fanns olika glödlampor med olika motiv inuti lampan. Så nu har jag slösat lite pengar i dag oxå, eller ganska mycket när jag tänker efter. Det är ju inte direkt jättebilligt att käka där. Usch, måste skärpa mig och hålla i slantarna lite bättre. Jag är helt hopplös!

I morgon ska jag sälja Englas PO.P-overall i vindtät fleece. Hon kan inte ha den för den är alldeles för varm. Hon blir supersvettig på hela ryggen. Hon verkar vara riktigt varmblodig (har nog fått från pappa). När det gäller ytterkläder har hon en jacka, en täckjacka+byxa och en vinteroverall. Dessutom har hon en fleecejacka+byxa. Så det räcker. I dag när vi var på stan hade hon bara en tjock tröja, mössa, fodrade byxor och tossor på sig i vagnen. Hon låg på fårskinnet och hade en tjock filt över sig. Det var alldeles lagom för henne. Det där fårskinnet verkar vara himla varmt - en riktigt bra investering.

Amanda,

Dig har man inte hört mycket från på sistone. Vad har du haft för dig på dagarna?

• Amanda

Nicole:
    Du kan säga åt din man att ta hem EkoGo´s gröt och sedan i dec EkoGo´s välling.
    Båda 2 är mjölkfria, det är därför jag måste köpa de gröterna.

Sedan så kan du säga till honom att ta hem hela HIPP´s sortiment.
    Hipp är nämligen den producent som tillverkar allra mest mjölkfri barnmat.

I nuläget så får jag åka till någon ICA affär för att köpa EkoGo´s produkter och HIPP´s barnmat....

• Amanda

Singhis:
    Jag är här

I går träffade jag Monkan10 och pannkakan i Mölnvik så de vet att jag lever

Här hemma går magsjukan just nu...
    Dottern kräktes i går kväll men idag har hon fått behålla allt hon ätit.
    Så det verkar vara en snabbt övergående magsjuka som tur är.

I morgon så ska jag och alla barnen åka till Barnadiset www.barnadiset.se har vi tänkt.
    Är det någon som vill följa med så är det bara att hänga på.

Vi har dock inte fått vår nya bil ännu men vi får den troligtvis i morgon eftermiddag så jag har tyvärr inte plats för någon mer i min mammas lilla Nissan Primera...

• Hubba Bubba

Angående Coop så måste jag säga att frukt och grönt är bedrövligt...
    Det är riktigt dåligt. Ofta ligger gammal rutten frukt kvar i mängder. Fattar inte vad de håller på med där.
    Jag har också letat efter gröt. Det tog också veckor innan den kom in. Vanlig sempergröt från 1 år.
    Jag åker ofta till ICA Maxi...
    Där finns det att välja på och världens fräschaste frukt och grönt. MEN jag tycker inte barnmatssortimentet är speciellt bra där heller. Då är nog Ica Kvantum i Mölnvik bättre.

Amanda: KUL! Hoppas ni tycker om badet. Kan inte följa med imorgon men kanske en annan gång. Vi brukar åka på lördagförmiddagar. Kanske vi kan åka ihop någon gång.

• Amanda

Hubba:
    Bad????
    På barnadiset är det klättergrejor, café och såna saker.
    Barnadiset ligger i Högdalens industriområde.

Ja Coop är helt urusla på frukt och grönt.
    Dessutom så plockar de undan för undan bort vissa varumärken för att sedan ersätta dem med sina egna märken...

Vi brukar åka till Ica Maxi och storhandla (deras allergiavdelning är helt underbar, där finns verkligen allt).
    Sedan kan man handla typ bröd och mjölk på Coop.

I veckan upptäckte jag att Ica Kvantum i Sickla har hela HIPP´s sortiment och båda EkoGo gröterna (Äppelgröt och Banangröt) så dit kommer jag helt klart åka igen för att köpa barnmat (är ändå ute och åker så kan jag ju svänga förbi där ).

• Ninis

Fy, vilken morgonpigg tjej vi har i dag. Klockan 04:40 fick jag gå in och stoppa in nappen, sen vet jag inte om hon somnade om, men kl 05:10 talade hon om att hon inte ville ligga i sängen längre. Så det var bara att gå upp.

Carina,
    Tyvärr har jag redan hittat en köpare. Det är en i min föräldragrupp som ska köpa den. Men OM hon skulle ångra sig så säger jag till

Amanda,

Jag har oxå märkt att Coop har tagit bort externa märken och ersatt med sina egna produkter. Inte kul!

I dag ska jag till babycaféet i Mölnvik med bvc-mammorna. Efter det ska jag till Coop och veckohandla.

I morgon är det äntligen dags för spa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Ninis

Lotta,
    Nu har jag skrivit ut både vägbeskrivning och karta men jag är väldigt osäker på hur man tar sig till Hasseludden. Vet vilken avfart vi ska svänga av från 222an men sen hittar jag inte. Hoppas du är en bra kartläsare

• Carina75

Singhis: Okej, hoppas hon ångrar sig! Flört

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2