• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen

Singhis:
    Jag har visat Lotta vart ni svänger ner till Hasseludden... (jag är ju gammal OrmingeboFlört...)

Hoppas ni får det supermysigt!!Skrattande. Jag följer gärna med nästa gång (om det blir någon).

Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Singhis:
    Testa Ica Maxi i Nacka (vid Barnens Hus) istället för att veckohandla på Coop.
    De är både billigare och bättre än Coop

• Ninis

Amanda,
    Vi har Medmerakort. Betalar med kortet och räkningen kommer i slutet av varje månad. Har inga kontanter att handla mat för just nu

• Hubba Bubba

Amanda: Lite snurrig visst...Barnadiset är också kul. Här snackar vi bollhav!!!!

Singhis: Du får skaffa ett Icakort och då betlar man in pengar på kontot i förväg.
    Jag gör som Amanda. Storhandlar på Maxi och köper det akut nödvändiga på Coop.
    Ha det så bra på SPA....jag säger som Hjärtevännen: Jag följer med nästa gång!

• Ninis

I morgon ska jag och Lottas kompis ha blinddate på Hasseludden. Blir spännande Lotta kan tyvärr inte följa med p g a personliga skäl.

• Amanda

Puh...
    Nu har vi precis kommit hem från Barnadiset.
    Vi kom dit vid 10.20 och åkte därifrån vid 15.15 så det var en heldag.
    Det var verkligen stort bollhav, det fanns tom 2 st (en för mindre barn och en för lite större barn och där fanns även en tunnelrutchkana).
    Finns café där också så vi åt lunch och åt mellis där.
    Man får inte äta medhavd matsäck där.
    Dit kommer vi absolut åka fler gånger!

Nu har vi hämtat vår nya bil!!!
    En Chrysler Grand Voyager från 2003.
    Den är verkligen STOR, så nu får vi plats allihop med vagn och hund

Singhis:
    Aha, Ni får skaffa ett ICA-kort också

Ha det jätte mysigt på SPA och njut!!!

• Ninis

Morrn!

Engla har sovit hela natten! Stoppade i nappen vid 04:40 och då sov hon vidare till 05:50! Skönt!

Erik var sjukt bra i går kväll! Fick gåshud när han sjöng "Bed of roses". Strax ska jag fixa välling till Engla och medan hon äter ska jag kolla vem som åkte ur Idol (har spelat in). Hoppas Johan eller Felicia fick åka hem. Johan sjunger småfalskt jämt, tycker jag.

• Amanda

Morgon!

Här hemma så vaknade V vid 6-tiden och de andra 2 kom gående vid 6.45 (de sitter nu och tittar på Nickelodeon).

I dag ska jag och dottern fortsätta vår simskola, hon tycker det är jätte kul.

Nya bilen är jätte skön att köra så hittills är vi väldigt nöjda.
    (Var ute och åkte med den i går kväll och kom hem vid 20.30 )

Singhis:
    Ha det nu så jätte skönt på Hasseludden och njut för oss allihop som tyvärr inte kan följa med

Jag ska inte avslöja vem som åker ur Idol

• Ninis

Amanda,
    Det är lugnt. Kollade för en timme sedan Det var helt ok att Felicia fick åka hem. Hoppas Markus och Erik blir kvar till finalen.

Jag ska verkligen njuta av att få möjligheten till att sova en hel natt utan att bli väckt. Men jag kommer säkert inte kunna sova. Vaknade i dag vid 04:15. Tog en halvtimme innan jag somnade om. Kroppen är ju van att inte sova hela nätter.

Sen ska jag njuta av massagen, att äta ostört och dricka gott vin förhoppningsvis

• Ninis

Nu har jag skrivit upp Englas mat- och sovtider på en lapp till J. Han har inte full koll på det. Känner redan att jag saknar Engla fast jag inte åkt ännu! Tänk om jag får så svår abstinens att jag åker hem ikväll!!! Nä, det gör jag inte

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2