• Fru Gustavsson

Tråden Katt

Ja, tolka fritt
    *lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
    Lillkatten beräknad 22 november. *Längtar*
  • Svar på tråden Tråden Katt
  • SiLiOs

Ja det ska jag verkligen göra. Jag är så mesig med så det skär i mitt hjärta när jag måste ta tag i honom, och nu är han i sovrummet för att lugna sig.
    Stackarn förstår väl inte bättre - hoppas det här funkar nu! Tack

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • Skärgårdsfru

Jag förstår ditt dilemma Dom är ju så söta fast dom beter sig om små odågor. Men det är viktigt att man är konsekvent i uppfostran. Om fyspray och alu-folie inte hjälper så kan du köra med vattenflaska. Självklart ska du alltid säga ett bestämt och tydligt nej eller fy i dessa situationer.

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • SiLiOs

Jo ska köra med vattenflaska med, fast kan tänka mig att det lilla trollet tycker det är superoligt Men jag testar allt he he - han är ju mitt hjärtegryn också

♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • Sommartider

Idag har det varit ganska lugnt med vår katt Tussi..Hon har bara gjort ett utfall mot vår hund som jag lyckades avleda..
    Jag hoppas så mycket att detta ska vara en tillfällig grej med hennes konstiga beteende så att vi kan ha kvar vår gosiga blyga katt..
  • SandraS

kattlise: Funkade det med aluminumfolie?

Sommartider: Hur går det med Tussi?

• SiLiOs
    SandraS: katten tyckte det var skitkul att leka med den ha ha fast nu har han faktiskt låtit vagnen vara i 2 dagar *ta i trä* men jag sitter redo med vattenflaskan ifall att
    ♥ VI SKA BLI FÖRÄLDRAR ♥
  • Zenobia

Sommartider

Läste om Tussi. Har hon fått ungar förut elller är det första gången.

Har hört att vissa katter kan få psykos av att få ungar.
    Europer har sånt i sig bland annat att katt mamman kan bli skum efter första kullen.

Kattlise

Ett annat tips är att låt vattenflaskan vara i vagnen eller ta ditt en petflaska.

Hemma funkar det för dom har respekt för vattenflaskan. Samma med en petflaska. När dom går på mattorna hemma så ställer vi dit en petflaska och dom låter mattorna vara.

• Zenobia

Skärgårsfrun

Ja försökte med plaque off och andra vitaminer osv som kan vara bra för katterna. Men det spelar ingen roll hur ja än gör. Omja har det i blötmaten eller torrfodret.
    Tog det lång tid innan dina åt det?

Känns som Bull skulle behöva äta det =( Men hur överlistar men en katt *ler*

• Skärgårdsfru

Mina katter äter maten som om den var som vanligt när jag har strött på Plaque off. Du kanske tar för mycket? Börja med en mindre dos.

Vad är det för vitaminer du menar? Om du blandar i fler saker så kanske det är därför dom ratar maten för katter är ju superkänsliga och känner lätt sånt.

• Sommartider

Idag fick våran katt Tussi somna in..
    Vi hade inte mycket val så hon gav sig på ett utav våra barn utan förvarning ..vår dotter satt bara i sin säng och roppade på oss då Tussi går till anfall..
    Vi åkte in med henne till djursjukhuset då direkt. Vår dottter fick rivmärken på händerna och ben.Hon lyckades också skada min man illa på handen när vi lyfte in henne i transportburen..
    vetrinären kunde inte hitta något bot för hennes beteende men han ville inte utesluta en hjärn tumör då hennes hela sätt förändrats så drastiskt från en stund till en annan..det ända jag vet är att Tussi alltid varit en speciel och en blyg katt..Hon har aldrig varit tam på det sättet som våran andra katt Smulan som är hel go.Men Tussi har ofta valt ut en utav oss här hemma som har dugit bra att sova hos på natten..Ofta en utav barnen..Men sedan en tid tillbaka har hon inte visat någon närhet till oss eller barnen + sin unge..Hon åt bra med mat och höl sin päls ren så hon enligt vetrinären värkade inte ha ont så att det gick att tolka i alla fall..Då hon hade sina mer lugna stunder som någon dag sedan kunde jag i alla fall kela med henne och hon spann så fint då och värkade bra för stunden..
    Sedan kunde hon lika fort hugga till andra gånger?
    Vi är alla jätte ledsna här hemma och önskade att det fanns ett vättigt svar på vad som har drabbat vår katt..
    barnen är förstående i alla fall för vårat beslut och de är glada att Tussi inte behöver bli ar mer som de ser det..Nu har hon det bra i alla fall..

Svar på tråden Tråden Katt