Tråden Katt
Ja, tolka fritt
*lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
Ja, tolka fritt
Skärgårdsfru
Jag ströde på det mått som stod på burken.
Men ja har inte mixat olika sorter på en gång. Utan testat en och sen när den inte funkat. Köpt en annan sort.
Men Bill är rätt kräsen av sig. Numera vill han inte ens ha råköttfärs.
Sommartider
Inte lätt att ta bort en katt som har ändrat sig. Man vill ha den gamla vanliga kissen.
Jag fick ta bort en katt för ett par år sen. Den fick också nåt psykiskt fel.
Han kunde gå förbi hunden vi hade och i andra sekund resa ragg mot den och fräsa.
Vissa perssoner som kelade med han, kunde han hugga till utan förvarning.
Han sov knappt, var uppe och sprang hela tiden. Spann inte eller nåt.
Det jobbigaste var hos vetrinären. Lugnade sprutan tog knappt. Sen när han äntligen somnade in efter en halvitmme. Så tog inte den sista sprutan, 3 såna gick det på han innan han somnade in.
Ändå var inte han stor, vägde runt 3 kg.
Men det är tragiskt när sånt här händer.
Jag trodde jag skulle få hämta en radollhona på 4 år om två veckor, men fick ett mail i dag att han sålt katten till nån annan
Wow, den här tråden har jag ju totalt missat! Lägger till i favoriter!
SandraS: Neeej, vad trist!! ![]()
Zenobia
Vad får han för mat? Tar du bort maten om han inte äter den? Jag frågar eftersom om han verkligen är hungrig så kommer han att äta. Det går ju inte att byta foder hela tiden heller.
ming: Det var en omplaceringskatt.
Skärgårsblomman
Torrfodret har dom frame hela tiden, blötmaten den äter dom. Så där är det inga problem alls. Dom har mixat torrfoder och det gillar dom.
Visst det händer att dom inte äter men då får det vara.
Men det ja lägger i maten vill dom inte ha alls. Försökte med laxolja också, funkade inte alls.
Imorgon ska mina katter uppfostra våra kompisars hund
Kompisarna kommer hit på middag med deras valp på 12 veckor. Valpen har aldrig träffat katter förut så det lär ju vara spännande för henne
Mina katter har träffat hund förut, både hundar som inte jagar och hundar som jagar. Katterna tycker det är jättespännande med hundar och hälsar jättegärna bara hunden inte jagar dom.
Zenobia
Hihi jag antar att du adresserade ditt svar till mig
Skärgårdsblomman lät ju som ett fint namn det också
Så du har provat att lägga det i både blötmaten och torrfodret? Själv doserar jag inte så mycket som det ska vara för 8 katter för då skulle burken ta slut på en gång. Dom får 2 fulla mått om dagen. Du kanske skulle prova med en mindre dos och verkligen röra in det i blötmaten?