• Fru Gustavsson

Tråden Katt

Ja, tolka fritt
    *lägger öronen bakåt och vispar med svansen*
    Lillkatten beräknad 22 november. *Längtar*
  • Svar på tråden Tråden Katt
  • Zenobia

Skärgårdsfru

Jag ströde på det mått som stod på burken.

Men ja har inte mixat olika sorter på en gång. Utan testat en och sen när den inte funkat. Köpt en annan sort.

Men Bill är rätt kräsen av sig. Numera vill han inte ens ha råköttfärs.

Sommartider

Inte lätt att ta bort en katt som har ändrat sig. Man vill ha den gamla vanliga kissen.
    Jag fick ta bort en katt för ett par år sen. Den fick också nåt psykiskt fel.
    Han kunde gå förbi hunden vi hade och i andra sekund resa ragg mot den och fräsa.
    Vissa perssoner som kelade med han, kunde han hugga till utan förvarning.
    Han sov knappt, var uppe och sprang hela tiden. Spann inte eller nåt.

Det jobbigaste var hos vetrinären. Lugnade sprutan tog knappt. Sen när han äntligen somnade in efter en halvitmme. Så tog inte den sista sprutan, 3 såna gick det på han innan han somnade in.
    Ändå var inte han stor, vägde runt 3 kg.

Men det är tragiskt när sånt här händer.

• SandraS

Jag trodde jag skulle få hämta en radollhona på 4 år om två veckor, men fick ett mail i dag att han sålt katten till nån annan

• ming

Wow, den här tråden har jag ju totalt missat! Lägger till i favoriter!

SandraS skrev 2007-01-12 00:28:13 följande:
    Jag trodde jag skulle få hämta en radollhona på 4 år om två veckor, men fick ett mail i dag att han sålt katten till nån annan
    Vem var uppfödaren? Eller var det ett "bättre-begagnat-köp"?
    Taskigt oavsett, och så kunde de ju inte ens ringa och säga det utan skrev mail istället.
    Din sanning är inte min sanning.
  • Skärgårdsfru

Zenobia

Vad får han för mat? Tar du bort maten om han inte äter den? Jag frågar eftersom om han verkligen är hungrig så kommer han att äta. Det går ju inte att byta foder hela tiden heller.

• ming
    SandraS skrev 2007-01-12 11:59:44 följande:
    ming: Det var en omplaceringskatt.
    Jag förstår hur besviken du måste ha blivit!
    Varför sålde han till någon annan, hittade han någon som ville betala mer pengar, eller vad? Fick du ens någon förklaring?
    Du kan ju berätta för säljaren att ett muntligt avtal är bindande.
    Din sanning är inte min sanning.
  • Zenobia

Skärgårsblomman

Torrfodret har dom frame hela tiden, blötmaten den äter dom. Så där är det inga problem alls. Dom har mixat torrfoder och det gillar dom.

Visst det händer att dom inte äter men då får det vara.

Men det ja lägger i maten vill dom inte ha alls. Försökte med laxolja också, funkade inte alls.

• Skärgårdsfru

Imorgon ska mina katter uppfostra våra kompisars hund

Kompisarna kommer hit på middag med deras valp på 12 veckor. Valpen har aldrig träffat katter förut så det lär ju vara spännande för henne

Mina katter har träffat hund förut, både hundar som inte jagar och hundar som jagar. Katterna tycker det är jättespännande med hundar och hälsar jättegärna bara hunden inte jagar dom.

• Skärgårdsfru

Zenobia

Hihi jag antar att du adresserade ditt svar till mig Skärgårdsblomman lät ju som ett fint namn det också

Så du har provat att lägga det i både blötmaten och torrfodret? Själv doserar jag inte så mycket som det ska vara för 8 katter för då skulle burken ta slut på en gång. Dom får 2 fulla mått om dagen. Du kanske skulle prova med en mindre dos och verkligen röra in det i blötmaten?

Svar på tråden Tråden Katt